Vraag over netwerk apple met pc

Hallo! ik en mijn vriendin studeren beide rechten. Nu heeft mijn vriendin een laptop met windows, en wil ik een ibook kopen (heb nu nog een desktop). Nu delen we enorm veel bestanden, zoals spreadshets etc. op een thuis netwerk. Nu is mijn vaag als ik nu een ibook heb, kunnen we alle docu's etc. nog steeds (even makkelijk!) sharen, en krijgen we geen problemen met het thuisnetwerk? Tevens heeft m'n vriendin een pccard zodat ze wireless met de modem en mijn desktop is verbonden. Ik wil m'n desktop als ik m'n ibook eenmaal heb houden, maar de ibook dan wel aan kunnen sluiten op het wireless modem. Kan dat ook met een pccard? David

lijkt me dat er geen problemen zijn. Alle documenten zijn sowieso uitwisselbaar, er moeten natuurlijk wel programma's zijn om de bestanden te openen, maar ook dat lijkt me geen probleem. Ik weet niet wat je helemaal bedoelt met het "thuisnetwerk", maar als je thuis een LAN hebt, kan een iBookje er makkelijk ingehangen worden.

Ik weet niet of een PC-card aan te sluiten valt op een iBook, maar er zijn zeker draadloze oplossingen (Airport) om Maccies in een netwerk te hangen.

inderdaad, je moet aan de programmas zien te komen om je bestanden te openen. Waarschijnlijk zit M$ Office v. X of 2004 voor de mac in je campuslicentie. legaal en spotgoedkoop.

Apple heeft een speciaal kaartje voor wifi en da’s geen pccard. Hij is ook duurder. Het is wel een mooie oplossing, netjes weggewerkt in het huis van je iBook enzo.
Anders ben je aangewezen op USB oplossingen. Welke werken en wat ze kosten weet ik niet. In het uiterste geval kan je een wifi access point kopen en die via je ethernet LAN poort aan je iBook hangen. Maar dat is niet echt een mooie of mobiele oplossing. Zo’n ding heb je al vanaf zo’n € 50.

Het handigste is als je je vriendin ook laat switchen… :wink:

[quote:3e94efb8e2="quirinus"]Hallo! ik en mijn vriendin studeren beide rechten.[/quote:3e94efb8e2]

Hmmm, als ik dadelijk kan kiezen uit een advocaat die op Windows werkt of eentje op een Mac dan is de keuze alweer wat makkelijker. :lol:

Stel je voor : Je hebt een lastige zaak en je advocaat moet je belangen behartigen op XP…brrr. :stuck_out_tongue: