Vraag over Poisoned

Weet iemand waar poisoned z'n bestanden opslaat tijdens het downloaden? Pas als een bestand volledig gedownload is dan staat het in PoisonedDownloads, maar waar staat het daarvoor? Ik heb namelijk een bestand waarvan aangegeven is dat de download completed is maar ik kan het nergens vinden? In tegenstelling tot andere bestanden die wel volledig gedownload zijn en terug te vinden in PoisonedDownloads.

weet je zeker dat ie in zn geheel gedownload is? Anders moet je ff met appel-f zoeken.

Ja Poisoned geeft aan completed en wanneer ik clean up do dan is het bestnd weg uit de download lijst. En ik heb al gezocht maar kan niets vinden. Ergens moet het toch staan

in een "onzichtbaar" mapje:

PoisonedDownloads/.incomplete

sorry: .incoming

doe maar eens in de terminal:

cd PoisonedDownloads/.incoming

en dan

ls -a

Bedankt. Hoe maak ik die map zichtbaar? Ik zie via terminal het bestand staan en het is corrupt. Hoe gooi ik het nu weg?

sorry, maar dat snap ik niet!

Hoe maak ik een verborgen/onzichtbare map als PoisonedDownloads/.incoming zichtbaar in finder. daarna kan ik het corrupte bestand weggooien

mijn Mac heet Ruby Tuesday ik ben user bpiron

[quote:277c2c3072][Ruby-Tuesday:~/PoisonedDownloads/.incoming] bpiron% ls
008800086EBA0060835B.Danger (High Voltage).mp3
8811000E8DB80067E800.07 Going Out.mp3
009B0006D0AA026656B8.Electric 6 - Danger High Voltage.mpg
887D000D47FA00899000.felix da housecat - Metropolis.mp3
07380003A28E015C3559.Monty Python - The Lumberjack Song.mpg
corrupted

[Ruby-Tuesday:~/PoisonedDownloads/.incoming] bpiron% cp “07380003A28E015C3559.Monty Python - The Lumberjack Song.mpg” …/…/Desktop

[Ruby-Tuesday:~/PoisonedDownloads/.incoming] bpiron% [/quote:277c2c3072]

met cp “<bestand>” …/…/Desktop verplaats ik een halve Lumberjack Song naar m’n Desktop ofte Bureaublad (vergeet de aanhalingstekens niet wanneer er spaties in de filename staan)

doe het zelf maar eens! de files zelf zijn niet onzichtbaar, enkel de folder

mss kun je die eenvoudig zichtbaar maken met een rename (maar dan vindt Poisoned hem gegarandeerd niet meer terug!)

Ja bedankt dat gaat wel lukken. Ik had het al even met een rm geprobeeerd maar dat lukte niet omdat ik waarschijnlijk de aanhalingstekens was vergeten. van terminal heb ik nog niet veel kaas gegeten.

ik dus helemaal niet!

Er stonden 2 bestanden, die ik met rm wil weggooien, maar dat lukt niet. wat doe ik fout?

Last login: Tue Sep 30 20:47:27 on ttyp1
Welcome to Darwin!
[Computer-van-Peter-Koornneef:~] peterkoornneef% cd PoisonedDownloads/.incoming
[Computer-van-Peter-Koornneef:~/PoisonedDownloads/.incoming] peterkoornneef% ls -a
.

.4EFC000B28B22B43F800.Finding_Nemo_(2003).ViTE.ShareReactor.avi.state
4EFC000B28B22B43F800.Finding_Nemo_(2003).ViTE.ShareReactor.avi
corrupted
[Computer-van-Peter-Koornneef:~/PoisonedDownloads/.incoming] peterkoornneef%

ik hoop dat je niet alle filenames aan het overtikken bent

je kan ook in de terminal met je muis tekst selecteren (highlighten) en kopiëren (met bv apple-c) en dan na je eerste aanhalingsteken plakken met bv. apple-v

zo hoef je niet die ellenlange filenames over te tikken, en kan je ook geen fouten tikken

sluit de aanhalingstekens!

uiteraard heb ik het gekopieerd, maar ik krijg ze maar niet weg en ook de aanhalingstekens staan er maar ik krijg unmatched.

Krijg je zo'n foutmelding?

[Ruby-Tuesday:~/PoisonedDownloads/.incoming/corrupted] bpiron% ls
01BC00012BC6023DA80A.Counting Crows-Mr. Jones.mpg.state
0601000E47A300804C82.Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger (Neptunes crazy remix).mp3
[Ruby-Tuesday:~/PoisonedDownloads/.incoming/corrupted] bpiron% rm “0601000E47A300804C82.Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger (Neptunes crazy remix).mp”
rm: 0601000E47A300804C82.Daft Punk - Harder, Better, Faster, Stronger (Neptunes crazy remix).mp: No such file or directory

Dan zit er een spelfout in de filename (bv. mp ipv mp3)

Kijk ik kan er eentje weggooien maar de tweede niet:

Last login: Tue Sep 30 21:12:38 on ttyp1
Welcome to Darwin!
[Computer-van-Peter-Koornneef:~] peterkoornneef% cd poisonedDownloads/.incoming
[Computer-van-Peter-Koornneef:~/poisonedDownloads/.incoming] peterkoornneef% ls -a
.

corrupted
[Computer-van-Peter-Koornneef:~/poisonedDownloads/.incoming] peterkoornneef%

Hoe doe ik dat?

Weet je ik gooi gewoon heel poisoneddownloads weg dat zou moeten helpen denk ik

is een “onzichtbaar” bestand; niet vergeten om dat puntje vooraan mee tussen de aanhalingstekens te plakken!

[quote:7ca7d15ae3="PeterK"]Hoe maak ik een verborgen/onzichtbare map als PoisonedDownloads/.incoming zichtbaar in finder. daarna kan ik het corrupte bestand weggooien[/quote:7ca7d15ae3]

In Finder Shift-Appeltje-G (Go to Folder…) en dan de betreffende naam intikken. Zou moeten werken.

Ja bedankt, dat was het. met de . ervoor is het gelukt en zijn alle bestanden weg.. He, Nebbio hartstikke bedankt voor je hulp.

supertip, iRuben!

tot genoegen, Peter! :wink: