Vraag over verhuizing van website

Hallo iedereen die mij kan helpen.

Ik ga voor een klant een website maken, best uitgebreid.

Maar nu zag ik dat zij een basispakket hebben bij Planet internet, en die ondersteunen geen mysql.

Oftewel ik moet zorgen dat ze gaan verhuizen. Alleen hier komt mijn probleem, dan verhuizen al hun email adressen ook mee. En dat betekend dus dat mijn klant en haar 5 medewerkers dus een aantal dagen zonder mail zit.

Is hier een oplossing voor of moet ik gewoon gaan verhuizen en dan daarna al hun mail weer aanmaken?

Hier wat puntjes die je wellicht over het hooft ziet:

1. je database en je webserver hoeven niet op dezelfde host te draaien. Zolang je je favo scripttaal (php hoop ik?) kan draaien op dat planet-gebeuren kan je gebruik maken van een externe mysql host.

2. als je de site verhuist naar een andere host hoef je geen mail te verliezen, daarvoor is fetchmail uitgevonden. Je zorgt gewoon dat de nieuwe host met fetchmail alle mail die nog naar het oude adres gaat ophaalt en ook in de nieuwe boxes zet. De klant checkt meteen z’n nieuwe mail.

En guess what, ik kan beide zaken voor je organiseren :wink:

[quote:7b64af6d23="Paetor"]Hier wat puntjes die je wellicht over het hooft ziet:

1. je database en je webserver hoeven niet op dezelfde host te draaien. Zolang je je favo scripttaal (php hoop ik?) kan draaien op dat planet-gebeuren kan je gebruik maken van een externe mysql host.

2. als je de site verhuist naar een andere host hoef je geen mail te verliezen, daarvoor is fetchmail uitgevonden. Je zorgt gewoon dat de nieuwe host met fetchmail alle mail die nog naar het oude adres gaat ophaalt en ook in de nieuwe boxes zet. De klant checkt meteen z’n nieuwe mail.

En guess what, ik kan beide zaken voor je organiseren ;)[/quote:7b64af6d23]

1 het probleem is dat deze site die ze nu hebben ook geen php ondersteunt anders had dat best een slimme oplossing kunnen zijn.

2 Het probleem is ook dat ze geen email verliezen maar een aantal dagen niet kunnen mailen omdat die verhuizing 24 - 48 uur duurt. En dan moeten de accounts opnieuw op hun computer worden ingesteld. (fetchmail ken ik niet wat doet dat dan precies?)

Hoi,

Als je de accountnamen weet en de wachtwoorden dan kunnen bijna naadloos overgaan zonder dat er iets hoeft te wijzigen. Alleen moeten ze de laatste e-mail even controleren via webmail bij de oude provider.

Bovendien als je het goed organiseerd dan zorg je dat het in een weekend gebeurt dan is er bijna geen zakelijke e-mail.

Groet,
Sander.

Heb je al een provider voor ze gevonden?

Als ze met mac-werken dan is een provider met een xserve erg fijn, gewoon via afp je website op je desktop met mappen. Kan ook goed gebruikt worden als backup voor belangrjike documenten.

Groet,
Sander.

fetchmail is een progje wat op een (mail)server draait, en de in dit geval "oude" mailboxen bijvoobeeld elke minuut popt en de inhoud ervan in de nieuwe boxen zet. Zo kan de (helaas) geleidelijke overgang middens dns-wijziging van het MX-record nooit leiden tot twee plekken waar de mail uit kan komen. Alleen even de clients opnieuw instellen dus. Moet je wel een hostingprovider vinden die dit fetchmailverhaal voor je kan regelen ;)

Ik ben er net achter gekomen dat de klant over twee weken dicht is vanwege vakantie en dat ze dan dus toch geen mail gaan ontvangen en kan ik dus prima de verhuizing regelen.

Wel allemaal hartstike bedankt voor jullie posts

@paetor: wel bedankt voor je aanbieding maar ik heb al een deal met een andere provider waar ik al een aantal websites heb draaien

dank

oki, suc6 :)

maareh, volgens jou ontvangen mensen die op vakantie zijn ook geen mail?

[quote:3297c497bc="Paetor"]oki, suc6 :)

maareh, volgens jou ontvangen mensen die op vakantie zijn ook geen mail?[/quote:3297c497bc]

Ze gaan een mail de deur uit sturen naar al hun klanten dat ze 2 weken met vakantie zijn.

En in die tussentijd heb ik de mail verhuisd en opnieuw aangemaakt en geinstalleerd bij hen.

Aha ;) Geintje. Maar eh, heel veel suc6 ermee. Altijd lekker om dit soort dingetjes te kunnen regelen als de klant er zelf niet is. Prima timing.