Vraagje aan Torz

Ik heb nu een tweede HD in de zip-ruimte aangesloten maar merk dat ik vaker dan anders vastlopers heb (de vernieuwde kernelpanic). Heb jij daar ook last van nu je een HD in de zipruimte hebt? :?

Ik ben Torz wel niet, maar zo te horen kan het best zijn dat de hd nu teweinig koeling krijgt. De ruimte is volgens mijn te klein. Extra koelen zou kunnen helpen.

Waarom heb je hem in de zip ruimte gezet, en niet op de al aanwezige HD?(tenminste zo zit hij bij mij in m`n G4

Bij mij ligt hij idd ook gewoon op de andere HD...

[quote:72c06a993b="Applemoes"]Waarom heb je hem in de zip ruimte gezet, en niet op de al aanwezige HD?(tenminste zo zit hij bij mij in m`n G4[/quote:72c06a993b]

daar ligt al een andere HD

Dus heb je nu 3 interne HD`s ?

correct, 1 van 30 met het systeem erop (de orginele schijf op de orginele plaats), daar bovenop 1 van 80G (7200 toeren) en nog 1 van 80 (5400 toeren) in de zip ruimte. De schijf in de zipruimte gebruik ik voor mijn carrachoserver, dus die wordt nooit zwaar belast, kan me dan ook niet voorstellen dat die te warm zou worden... Hij wordt in ieder geval niet warmer dan de orginele 30G schijf die ook bijna geen koeling krijgt doordat daar nog een schijf bovenop ligt...

Dat is het probleem niet, in mijn oude G4 had ik ook een schijf in de "ZIP ruimte".

Adriaan

dank voor het beantwoorden. Adriaan heeft gelijk,daar kan het niet aan liggen.Tenzij je een harde schijf het die heel veel warmte geeft,maar dan moet je een zware jongen hebben.Het probleem ligt dus ergens anders.

Fijn dat Torz ook meedoet.... :D :D

:wink:

Even time out, ik begrijp dat je dus toch 3 HD in een G4 kan stoppen en wel "gewoon" 1 op de plek van de zip ?ik had de moed al opgegeven want ik wil er nog 1 bij plaatsen...

Ik heb op deze pagina onderaan een link gezet naar de handleiding hoe je dat kunt doen.

http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=1917&start=15

Wow,,deze operatie stel ik nog ff uit tot m`n garantie verlopen is..... Koop eerst nog wel een losse Firewire schijf, is wel minder snel, maar ja kan ie ook nog op de iMac en de Pobo.