vraagje ADVC100, final cut pro

ik ben sinds kort een gelukkige bezitter van een Canopus ADVC100 en deze gebruik ik samen met FinalCut Pro, nu is het zo dat als ik video wil gaan capturen, het beeld mijns inziens wat te donker is dus wat doe ik, ik ga dit proberen bij te regelen in; FILE => LOG AND CAPTURE=> en dan tabblad clip settings. Nu staan daar allemaal heel mooi de regelaartjes, maar om een of andere duistere reden kan ik het tabblad niet actief maken DWZ de regelaartjes kan ik niet verschuiven. :cry: :cry:

Is het soms zo dat met een capture apparaat via firewire dit niet mogelijk is???
of moet ik ergens in final cut iets aanzetten om dit tabblad wel actief te maken.

wie o wie weet raad !

als je met een convertor zoals de Canopus wil opnemen gebruik je niet Log and Capture maar Capture now (of directe opname); log and capture is iets wat je gebruik bij opname van digitale camera's met timecode waarbij de opgenomen clips in een soort log(boek) worden geregistreerd het "lichter" maken van bepaalde donkere clips doe je achteraf met de filters

dat het beeld op een monitor donkerder lijkt dan op een televisie is een normaal verschijnsel, dit heeft te amken met het feit dat een monitor een ander gamma heeft dan een televisie. Wat je kunt doen is als je aan het monteren bent de film af te spelen via je converter naar een televisie dan zie je tenmnste hoe het er in het "echt" uit gaat zien voordat je een kleurcorrectie maakt waardoor de hele film veel te licht en te flets wordt.