vraagje leopard

Mijn zus heeft vandaag een macbook gekocht met tiger erop (leopard erop komt pas in december). In de winkel zeiden ze dat we via internet voor 9 euro de up-to-date dvd moesten bestellen voor leopard. we hebben dit dan gedaan en nu kan ze nog een paar dagen wat testen en als leopard er is doen we een clean install.

maar op die macbook staat dus nu iLife 08. als we een clean install doen voor leopard, is iLife 08 dan niet weg? en zoja, staat die misschien op een installatiedvd ofzo zodat we het terug kunnen installeren?

nog één vraagje: in de winkel zeiden ze dat er toch wel 2 gb ram nodig was voor Leopard. Klopt dit?

dat zijn drie vraagjes :|

1. Inderdaad, 8,95 om precies te zien. Waarom wachten tot december?

1. Inderdaad iLife 08 is dan weg, maar die kun je vanaf de DVD’s die bij de Macbook kwamen los installeren.

2. 2GB is aan te raden, maar niet iedereen heeft daar budget voor. Apple verkoopt zelf iMacs en Macbooks met 1GB geheugen met Leopard, dus het kan prima!

Veel plezier!

nee, 2 vraagjes. leopard up-to-date hebben we al besteld via die site. ok ik was misschien iets onduidelijk met mijn alineaverdeling :)

ok bedankt! kan ik via haar dvd dan ook iLife 08 op mijn macbook installeren?? :lol: :innocent:

is hij dan traag als je maar 1 GB ram hebt? of welke problemen treden er dan op?

dat ligt eraan, als het hetzelfde type Macbook is zou het technisch kunnen. Het mag alleen niet.

Maarre iLife kost maar 79 euro.

ja, ik heb de zwarte en zij de witte. da's dan wel een ander type. ik kan het altijd is proberen he, ik zou het trouwens alleen maar doen voor Garageband. de andere veranderingen vind ik persoonlijk niet spectaculair genoeg om 79 euro aan te spenderen :)

iLive kun je gewoon installeren, type maakt geen moer uit. Ik draaide mijn iLive ook op een iMac en mijn macbook (waar het overigens alweer vanaf is omdat ik het daarop niet gebruik). iLive kun je dus gewoon op meerdere mac's instaleren. Het mag officieel niet maar het werkt prima...

Voor iLife 06 en 08 is minimaal een G4-processor vereist.

[quote:f67c7ccea6="iLive"]De andere veranderingen vind ik persoonlijk niet spectaculair genoeg om 79 euro aan te spenderen.[/quote:f67c7ccea6] Wat jij persoonlijk vind doet natuurlijk niets af aan het feit dat het niet mag en diefstal is. Verkoop het dan ook zo voor jezelf, dan belazer je in ieder geval jezelf niet.

Zerk, hij heeft een ‘zwarte’, dus een MacBook, dus met Intel cpu…

OK, bedankt voor de tips, iLife 08 draait nu zonder problemen op mijn "zwarte" macbook (waarvan je de specificaties kunt aflezen in mijn onderschrift :wink:).