vraagje over azureus

ik weet niet hoe ik films download bij het programma azureus ik heb daar waarschijnlijk een URL voor nodig heeft iemand hier een antwoord ik wil het graag zo snel mogelijk weten er is namelijk een beetje haast bij. Alvast bedankt.

p.s. als u een gbruiksaanwijzing hebt voor azureus dan zou ik het ook met open armen ontvangen.

Dat is een beetje illegaal. :innocent:

oh sorry dat wist ik niet

Nou, het uitwisselen van tips hoe aan illegaal materiaal te komen is niet toegestaan. Maar Azereus en andere torrent en P2P sotware kunnen hier gewoon besproken worden, zolang je maar geen links post naar sites die torrents etc. aanbieden. Het is een lastig gebied en het maken van regels hieromtrent is niet eenvoudig.

Azereus werkt met torrents. Dat zijn bestandjes van enkele kilobytes die je moet openen met het programma. Daarna gaat het programma het aangevraagde bestand in hele kleine pakketjes downloaden bij de aanbieders.

Kijk eens [url=http://www.isohunt.com]hier[/url]. :innocent:

ff ter info: torrents worden niet ergens aangeboden. de hashes/fingerprints worden aangeboden. de contents zelf worden door de seeders aangeboden. dus op zich is er niets illegaals aan het doorgeven torrents site dunkt me. maar google is je vriend.

[quote:7cd157acdf="alef"]ff ter info: torrents worden niet ergens aangeboden. de hashes/fingerprints worden aangeboden. de contents zelf worden door de seeders aangeboden. dus op zich is er niets illegaals aan het doorgeven torrents site dunkt me. maar google is je vriend.[/quote:7cd157acdf]

Ehm…

Een torrent file [b:7cd157acdf]IS[/b:7cd157acdf] een hash/fingerprint file. En, zoals je zelf zegt, de torrents worden door de seeders aangeboden.

Komt er dus op neer: een groot bestand (vaak een film) wordt aangeboden en om het geheel klein te houden wordt er een torrentfile van gemaakt met de “downloadinfo” erin.

met andere woorden...

je hebt dus een torrent (.torrent bestanden) nodig om een bestand van je keuze te kunnen downloaden. een torrent is een klein bestandje van een aantal kB en dit bestand de informatie over het te downloaden bestand en bij wie dit te downloaden is - tenminste… zo ongeveer :stuck_out_tongue:

wat je doet is zo’n torrent downloaden die open je in je torrent applicatie, zoals Azureus, Tomato, Bits on Wheels of BitTorrent zelf en dan is het vaak gewoon wachten. het is gebruikelijk dat je na het volledig downloaden van een bestand het bestand zelf ook nog een tijd blijft delen zodat anderen ook kunnen profiteren.

via google of defiant kun je wel wat vinden :slight_smile: