Vraagje over de nieuwe iBookjes...

Hi,

Ik heb net een nieuw iBookje gekocht, de ‘nieuwe’ 14" combo 1Ghz.
Ik vind alleen dat de harde schijf een beetje luid is.
Bij het opstarten van een programma hoor ik een zacht getik van de hd.
Is dit normaal?

Wat is veel lawaai? Wat voor de een storend is, hoeft voor de ander nog niet storend te zijn.

Als ik geen andere apparaten in de buurt heb staan hoor ik de HD van mijn iBook ook ja. Maar ik kan nu niet bepaald zeggen dat ik het storend vind.

Ik zou zeggen, zet je iBook eens naast een andere iBook. Een ander model en een van hetzelfde model en luister dan nog eens. Is jouw iBook opvallend veel luider, ga er dan mee terug naar de dealer.

yep heb exact de zelfde machine gaat vanzelf over

Hier een nieuwe 14" 1,2Ghz en nergens last van...

K hoor em amper, hooguit als ie wat warm is hoor ik t zachies t fannetje draaien.

Het geluid hoor ik enkel bij het opstarten van een programma. Dan hoor ik de HD gewoon tikken. Als je een muziekje aan hebt hoor je niets, maar zonder muziek is het toch wel irritant.

Ik kijk wel eventjes…

Nog even een vraagje:

Op de iBook staat standaard ook OS9.
Kan ik de systeemmap van OS9 en de OS9 apps gewoon verwijderen of gaat de iBook dan heel raar doen?

Ja, dat kun je doen. Als je maar geen besturingsbestanden van OSX verwijderd. Maar wat heeft dat met dit topic te maken?

Niet heel veel, maar ik vond het ook weer zo wat om hierover in software een nieuwe vraag te openen...

Ik heb mijn iBookje direct na de levering zelf opnieuw geinstalleerd en toen stond er geen classic meer op. Dan doet ie het gewoon hoor, alleen weet ik niet wat je allemaal handmatig moet verwijderen. De HD vind ik juist heel stil. Hij pruttelt een beetje bij programma's opstarten. Wel hoor ik af en toe een klik.