Ik surfte zowat rond op de officiele apple site en zag bij de aanbevolen games DOOM III staan, nu is mijn vraag of ik DOOM III op max zou kunnen spelen met de grafische kaart die er standaard inzit? Of mss moet ik er 1 Gb geheugen van maken?
specs Powerbook G4 15"
[quote:1dedc43554]5,2-inch TFT-breedbeeldscherm
met een resolutie van 1440 x 960
Ram maakt in deze niet uit. 1Gb is natuurlijk altijd fijn, maar meer voor Photoshop etc.
Doom moet 64Mb VRAM hebben en dat heb je zelfs 2 x. Dit is ook niet aan te passen, dus gewoon kijken hoe het loopt.
Ik heb dezelfde powerbook, maar dan wel met een 10" groter scherm :lol: en een grafische kaart van 64MB, en games als UT2004 en xPlane kan ik bijna net zo goed draaien als op mijn iMac G5 20".
Mijn pb heeft wel 1,5GB ram, dat maakt volgens mij toch wel uit, ook voor games.
op de max gaat moeilijk denk ik, ik heb het ook gespeeld op mijn powerbook met exact dezelfde specs, en dat liep niet zo lekker, mss dat een update wat snelheid meebrengt, maar een powerbook is geen gamemachine.
Zelfs op een iMac G5 2 ghz en 1 gig RAM op niet echt hoge resolutie kan dat onding nog sloom draaien; 't is echt slecht geport dus verwacht er niet te veel van.
Als je een leuk game (shooter) wilt dat erg vlot speelt dan ben je goed aan het adres van UT2004!
Doom is niet veel waard op een Apple, naar het schijnt zelfs niet op een high-end G5.
Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een game dat ik kan spelen als ik mij verveel op de bus of trein :- Een goede RTS zie ik wel zitten of een FPS maar zelf persoonlijk ben ik niet zo voor UT daar het leukste online is (en die laptop is niet veel online ;D)