Vraagje over golive

Ik ben bezig met mijn website in golive... nou zit ik met een klein "probleem" [url]http://www.stillestormen.nl/check[/url]

als je naar de site gaat en aan de rechterkant op portretten klikt kan je vervolgens op een plaatje klikken aan de rechterkant.
Om dan meerdere fotos te zien moet je op die foto klikken alleen deze fotos verschillen van verhouding dus als je erop klikt “verspringen” ze.
Ik wil graag dat ze in het midden blijven.
Iemand een idee?
ik maak gebruik van de action: slideshow

Ik heb er geen verstand van maar als ik op de drie beschikbare foto's klik worden ze netjes centraal geplaatst en verspringen ze dus niet

ja klopt maar als je die grote foto ziet kan je daar ook nog op klikken......

Ik heb er helaas ook geen verstand van maar als ik op de grote foto klik gebeurd er niets.

Succes

Bij mij gebeurt er wel wat met die grote foto... niets verspringt, en ziet er netjes uit. Maar 't is dat je 't zegt, maar anders had ik nóóit geweten dat die grote foto ook klikbaar is.

Het enige wat ik kan verzinnen is Javascript gebruiken. Er is een CSS-tag die
verticaal centreert, namelijk:

[code:1:db48bcc0d9].divnaampje {
vertical-align: middle;
}[/code:1:db48bcc0d9]Maar deze werkt niet altijd even goed in alle browsers… van wat ik kan vinden.
http://alistapart.com/d/footers/footer_variation1.html
Deze link zou misschien wel kunnen helpen bij je :wink:

mm zal het zo eens bekijken idd. maar klopt... moet nog aangeven dat je op de fotos kan klikken of misschien gewoon een soort van pijltje.

maar hij verspringt niet?
hij pakt elke keer de linkerboven hoek als uitlijning maar ik wil het midden van de foto als uitlijning
ahh ik ga nog even verder zoeken :smiley:

Ooow, dat klopt ja :) Hij staat boven gelijnd, maar als een foto te lang is valt hij inderdaad achter de onderkant van de site.

Het is volgens mij makkelijker om foto’s een maximum hoogte te geven.
Zo zijn ze makkelijker verticaal te centreren (je zorgt gewoon dat er een
zelfde tussenruimte boven en onder is d.m.v. uitrekenen), en kun je ze
gewoon gecentreerd houden van dat frame.

Nu moet ik er wel bijzeggen dat het sowieso makkelijker is om geen frames
te gebruiken. Jouw site zal nu bijvoorbeeld niet (i.i.g. niet goed) in Google
te vinden zijn, trager laden, en frames worden niet altijd goed ondersteund
door elke browser :wink:

mmm zal is kijken maar met dat google vinden gaat altijd goed... had hiervoor een soort gelijke site in frame maar op google stond die boven aan :D

thanks voor je reactie trouwens…
alleen ik wil de fotos niet een max hoogte geven… tenminste niet de hoogte va nhet frame

Dat zou best kunnen Stille :) Maar dan zoek je waarschijnlijk op de goede naam. Als mensen jouw sitenaam niet kennen, en ze zoeken op metatags, dan zou het kunnen dat ze één frame van je site aanklikken, i.p.v. het omvatttende frame. En dan krijg je echt vervelende dingen te zien ;)

Maar je zou eventueel ook de hoogte van je site variabel maken. Als je foto’s dan
hoger zijn dan de standaardhoogte van je site, dan wordt je site zelf hoger.
Of je zou de foto’s kunnen laden d.m.v. dit geintje:

Erg mooie oplossing al zeg ik het zelf, en 't is niet eens moeilijk om te “installeren”. :o

nahhh wil het eigenlij kwel gewoon zoals ik het nu heb... het zou moeten kunnen... heb het ook ergens anders gezien.. die in golive gemaakt is en met dezelfde action maar misshcien kan ik die persoon is mailen.

of als misschien hier iemand weet hoe het via golive moet met de slideshow action.

maar dat via google ging gewoon op mijn naam…
als je die intypte kwam die gelijk in beeld.
maar het hoeft ook niet persoo via google te vinden zijn…
puur voor als mensen wat moeten zien geef ik het adres als portfolio en anders kom ik gewoon langs met een map :smiley:

[quote:617b96af84="StilleStormen"]ja klopt maar als je die grote foto ziet kan je daar ook nog op klikken......[/quote:617b96af84]

Ok … alleen de foto die rechtsboven staat in de linkerkolom verspringt