Vraagje over Illustrator

Sorry, als deze verkeerd staat, weet niet waar ik m moet plaatsen, maar toch.

Weet iemand of het in Illustrator mogelijk is om , net als in Photoshop een Batch te maken??
Dwz. We (mn collega’s en ik) moeten zo’n 600 Illustrator CS bestanden opslaan naar een oudere versie.

Als je dit 1 voor 1 moet doen ben je wel ff bezig, en dus ben ik aan het zoeken om het automatisch te laten doen door de :apple: , maar een script is niet zomaar te maken, en een handeling is niet echt automatisch dan moet je nog elke keer een toetscombinatie gebruiken.

Is het mogelijk zoals in Photoshop met een batch? Originele map aanwijzen, openen, opslaan in Doelmap als 8.0? Tips zijn van harte WELKOM!

Fozzy

ik geloof niet dat dat kan binnen illustrator maar door middel van applescript kun je een heel eind komen denk ik.. helaas kan ik je niet goed vertellen hoe dat dan moet. zeker de moeite waard daar in te duiken denk ik... moet ik zelf ook eens doen.

Je hebt geloof ik sinds illustrator 10? ook een 'actions' venster. Even een handeling opnemen, daarna op het kleine pijltje rechtsboven in het actionsvenster klikken en dan zie je onderaan 'batch' staan. Heb het niet getest, maar neem aan dat het wel werkt.

succes!
P.

[quote:4d04c81b70="fozzy"]Sorry, als deze verkeerd staat, weet niet waar ik m moet plaatsen, maar toch.[/quote:4d04c81b70] Bij ”Beeld”, gegarandeerd meer succes :wink: .

oppassen met het naar een oudere versie downgraden, als er tekst inzit of meer van de nieuwe mogelijkheden gaan die naar alle waarschijnlijkheid verloren...

met een apple script moet dit wel ergens kunnen
maar hoe? ben wel erg benieuwd

bedenking
kan je het filetype niet zelf editeren dat hij zowiezo met een oude versie opengaat?

[quote:8eaaf1f810="Zora la rousse"][quote:8eaaf1f810="fozzy"]Sorry, als deze verkeerd staat, weet niet waar ik m moet plaatsen, maar toch.[/quote:8eaaf1f810] Bij ”Beeld”, gegarandeerd meer succes :wink: .[/quote:8eaaf1f810]

Daarom is dit topic vanaf heden verplaatst naar bovengenoemd forum :wink:

[quote:2d2494acbc="Pier"]Je hebt geloof ik sinds illustrator 10? ook een 'actions' venster. Even een handeling opnemen, daarna op het kleine pijltje rechtsboven in het actionsvenster klikken en dan zie je onderaan 'batch' staan. Heb het niet getest, maar neem aan dat het wel werkt.

succes!
P.[/quote:2d2494acbc]

Het kan inderdaad op deze manier heel makkelijk. Je maakt een action aan (een action die dus een bestand opslaat naar een oudere versie) en geeft vervolgens aan bij welke bestanden dat allemaal moet gebeuren. Afhankelijk van de grootte en kwaliteit van je 600 bestanden kan dit natuurlijk enige tijd gaan duren.