vraagje over safari en tabbed-browsen

ik gebruik 'tabbed' browsen in safari heel erg veel. (dus appeltje ingedrukt houden als je een nieuwe link aanklikt) tot aan gisteren had ik al mijn bookmarks bij elkaar staan onder het bookmarksicoontje (opengeslagen boekje in de bookmarksbar). Wat niet handig daaraan is echter dat je dan steeds een aantal keer moet klikken om een bepaalde bookmark te komen. Nu zag ik dus gisteren dat je de folders met bookmarks ook gewoon naar de bookmarksbar kunt slepen, dan krijg je dus pulldownmenu's met daarin alle bookmarks uit die folder. extreem handig dus, echter nu kan ik daarmee niet meer tabbrowsen: als je appeltje indrukt opent hij de link in hetzelfde blad?

weet iemand hoe het wel kan?

Ik heb geen idee of daar wat aan te doen is maar sinds vandaag werk ik dus ook met die uitklapbare menuutjes in de favbar.... wist ik allang natuurlijk... :innocent:

dank !

Jos

als je control indrukt kan je open in tabs kiezen - alle bookmarks uit de folder in een eigen tab. shift+appeltje openen alle bookmarks meteen in eigen tab. alleen de aangeklikte is mi niet mogelijk.

dat zou wel heel erg shit zijn als het niet kan.

ik hoop dat iemand wel het antwoord weet, maar ik vrees het ergste…

[quote:9dac937b15]Ik heb geen idee of daar wat aan te doen is maar sinds vandaag werk ik dus ook met die uitklapbare menuutjes in de favbar.... wist ik allang natuurlijk.[/quote:9dac937b15]

Hoef je je niet voor te schamen! Dat is juist het mooie aan een computer: teveel mogelijkheden om allemaal te kennen, en vrijwel altijd een oplossing voor een nieuw probleem!

Maar…het bovenstaande probleem heb ik ook nog niet opgelost! Helaas. Wie o wie!?

eerst Appeltje+T druken, krijg je een nieuw tabblad, en dan een andere bookmark kiezen.

Da’s volgens mij de enige manier.

:?

Nee, kèn niet...en dat is ook min of meer logisch: het is namelijk een menu-item geworden, en geen actieve link; net zoals je ook niet vanuit de menubalk/Bladwijzers kunt 'tabben'. Waarom gebruik je die trouwens niet voor de snelste weg naar je fav's, ipv dat 'opengeslagen boekje'?

bedankt voor de reactie,

je kunt dus een enkele link WEL vanuit de menubar mbv appeltje tabben dus dat klopt niet helemaal wat je zegt. Maar zoals gezegd de menufunctie is heel handig, omdat het niet handig is om >50 bookmarks op je bookmarksbar te hebben staan, maar ik zou dus wel graag een link uit een menu met mijn favoriete links er ook een in een nieuwe tab kunnen aanzetten.

Voor de duidelijkheid ff onderscheid maken tussen twee zaken: -> je hebt de Safari Menubalk (helemaal bovenaan) met daarin oa het item Bladwijzers, en die laten zich ook niet als enkele link openen in een apart tabblad; igv een aantal links in een mapje: onder het rijtje links staat dan 'Open in tabbladen' en kun je ze dus zo wel 'tabben'. -> je hebt de aan/uit te selecteren bladwijzerbalk, en die heeft wel het door jou genoemde 'gedrag'.

Vwb hetgene wat je graag wilt, misschien helpt dit: ik heb alle links die ik elke keer graag als tab wil lezen gekopieerd naar een mapje, welke bovenaan/vooraan staat, en met het commando ‘Open in tabbladen’ worden ze allemaal als zodanig geladen. Is dat wat…? :slight_smile:
Of misschien nog beter voor jou: gebruik de optie Auto-tab in het Bladwijzerbalk-menu (via ‘Toon alle bladwijzers’ in de Menubalk ‘Bladwijzers’), en vink die mapjes aan die je direct ‘getabt’ wilt hebben. :smiley:

oppie,

dank voor je reactie

het handige van tabben is nu juist dat wanneer je op een site zit, en wilt ineens ff iets op een andere site checken, je dan dus die website in je bookmarks opzoekt en je dmv appeltje ingedrukt houden snel ff die andere website ernaast kunt openen. Ik gebruik dit daarom heel erg vaak.

Voor het organiseren van bookmarks blijk je dus heel handig al je bookmarks vlak voor je neus in menu’s in de bookmarksbar te kunnen verzamelen. Alleen is het dus zo dat een bookmark die in een menu zit, niet meer getabbed kan worden, terwijl als diezelfde bookmark los in de bookmarkbalk zit, het nog wel kan. Ik weet dat je kunt autotabben, maar ik heb er niks aan om al mijn bookmarks van een bepaalde categorie in een keer te openen.

Eigenlijk is het best vreemd dat deze optie niet in safari zit want ik zie eigenlijk niet in waarom een book in een menutje ineens meer te tabben is.

nou ja, maar hopen dat apple misschien zich dit ook realiseert in een volgende versie…

als je in de bookmarksbar een bookmark zet (1 tje geeen menu/pijltje dus) dan werkt cmd-klik wel :innocent: