vraagje over shuffle binnenkant

goedenavond heren/dames

ik heb een dode ipod shuffle die al uit de garantie is van een vriend gekregen.
hij doet echt helemaal niets meer en bedacht dat ik m maar eens ging openen.
zijn er mensen die dit al meer hebben gedaan? ik heb m helemaal uit elkaar en zelfs de processor print is van de flash print gescheiden zodat ik overal goed bij kan.
ik wil voordat ik verder ga klussen kijken of het euvel bij de batterij ligt en dus een andere bron aan de shuffle toevoegen.
nu lopen er 2 draden van de batterij naar de printplaat, aan de batterij zitten ook kleine microelectronica componenten dus ik vraag me af of dat de laadchip is… als dat zo is kan ik namelijk usb voeding op de batterij zetten om te kijken of deze nog oplaad.
en een aparte voeding gebruiken om te kijken of de shuffle nog iets doet.
enfin weet iemand of deze chip aan de batterij de laadchip is?

groeten demandiebakt

Als er op de accu een stukje elektonica zit, dan is dit waarschijnlijk het laadcircuit van de lithium cellen. Pas op met spanning op deze print zetten, want verkeerd aansluiten is meestal meteen een rooksignaal.

De accu zelf is denk ik 3 volt, dus kun je niet zondermeer de USB spanning gebruiken om deze ook als extrene voedingsbron te gebruiken. Prik bij gebrek aan geschikte voeding twee draadjes in de twee 1.5 volt batterijen van een afstandbediening, controleer de [+] en [-] polen en gebruik deze om de Shuffle direct te voeden. Deze draden op de print houden met de accu losgekoppeld, want ook als er extrern 3 volt op de print en dan dus ook op de lithium accu wordt gezet, kan deze accu overlijden.

Succes.

Kijk hier eens rond: [url]http://www.ifixit.com/Guide/iPod/iPod-Shuffle-2nd-Generation/Disassembly[/url]

Je hebt de reset-utility al geprobeerd ? Die heeft al vele schijn-dode iPod shuffles weer tot leven gebracht...

ja, ik heb alle utilities al losgelaten op de ipod. echter zonder succes. wat ik vermoedde was ook aan de hand de accu is dood. ik vond een oude mobiele telefoon met een 3.6 v batterij en de shuffle is 3.7 dus dat maakt niet al te veel uit! met succes want toen ik de volledig uit elkaar gehaalde shuffle aansluitte op de nieuwe krachtbron kwam hij weer tot leven! lampjes knipperen en bij aansluiten van het hoopje draden kreeg ik de shuffle direct weer op het bureaublad te zien van mn macje :) even kijken of ik ergens een nieuw batterijtje kan opsnorren en wie weet krijg ik m weer aan het werk. in ieder geval bedankt voor de reacties :)

ps @ phalkone : het jaar garantie is al verlopen, dus een 2nd generation shuffle kan het niet zijn :wink:

voor een nieuwe batterij kun je op http://www.ipodreparatie.nl/ kijken. Voor de shuffle €22.50 zo te zien.

groetjes Bart