vraagje over tiger

hallo mac mensen,

het volgende: Ik ben helemaal nieuw met mac, sterker nog ik heb niet eens een mac, ik heb er wel is op gewerkt maar voor de rest weet ik er vrij weinig van.

Nu de vraag: Ik kan misschien een Powermac G4 overnemen die nog helemaal goed is en eigelijk nog wel een tijdje mee kan, maar omdat het een grafisch bedrijf is zijn ze overgestapt naar G5’s. Dus nu is mijn vraag of ik tiger erop kan gooien of zal dit niet gaan werken ?? ik weet niet precies wat voor G4 het is maar het draait nu 9.? op en dit gaat allemaal vrij rap. En als tiger erop kan, kan ik dan gewoon vanaf mijn router een netwerkkabel derin prikken en heb ik dan internet of moet ik allemaal andere kapriolen gaan uithalen?

ik zal even het forum doorspitten zodra ik tijd heb om zo veel mogelijk informatie te winnen voordat ik de G4 ga aanschaffen. Maar dit waren even een paar voor mij belangrijke vraagjes.

vast bedankt!!

jordy

Hardwarevereisten Voor Mac OS X versie 10.4 Tiger is een Macintosh vereist met:

Een PowerPC G5-, G4- of G3-processor
Ingebouwde FireWire-ondersteuning
Minimaal 256 MB fysiek RAM-geheugen

dat gaat prima draaien. draai he zelf op een G4 iBook, dus een desktop zal zeker geen probleem zijn.

een normale Powermac G4 moet dat met de vereiste ram geheugen prima trekken... :mrgreen:

En een Mac hang je probleemloos aan een netwerk. Gewoon de kabel in je router prikken zoals je zelf al aangeeft. Gebruik je DHCP, dan ben je meteen klaar en krijgt de Mac een IP adres.

oke bedankt voor jullie reactie !