vraagje usb 2.0 snelheid

Ik heb een externe HD van Lacie 200 gig via USB 2.0 op m'n eMac 1Gb, maar volgens de gegevens moet ik nagenoeg dezelfde schrijfsnelheid halen als bij m'n firewire schijf (120gig)m maar het kopieren van een folder van 5 gb duurt 6 minuten naar m'n FW schijf en 2 uur naar m'n usb schijf, dus ....... wat gaat hier mis ??????

Je hebt behalve de USB 2-schijf een USB 1-tuig aan dezelfde USB-bus, die meerdere USB-poorten bedient, hangen. Koppel het USB 1-tuig los en hoppa...

Het is overigens USB 2.0, niet 2.2...

USB 2 wordt door Apple niet zo heen goed ondersteund... blijkt uit deze test van BareFeats

http://www.barefeats.com/usb2.html

FireWire 400 is alleen op papier langzamer dan USB 2.0 (400Mbit/480Mbit) FireWire is veel efficienter met datatransport en dus sneller, dit verschil is echter erg groot. Is het volume wel HFS+ ??? FireWire is een Apple protocol en zit 'dieper' in het OS geintregreerd.

Mijn persoonlijke mening is: rommel op USB, serieuze apparatuur op FireWire. Letop, dit is persoonlijk!!!

Ik weet ook wel dat firewire stabieler is, maar ik heb nu eenmaal die usb HD en het was mijn bedoeling om m'n FW-HD wat te onlasten omdat ik deze voor audio toepassingen wil gebruiken en de USB-HD meer voor opslag van foto's en gegevens waar ik niet dagelijks bij hoef te zijn....

volgens de apple site heeft m’n eMac 3x usb 2.0 op de computer en 2x usb 1.0 via het toetsenbord

maar de snelheid die ik haal is wel ontzettend laag !!!

's even kijken of het wel werkt als het volume HFS+ is !

alvast bedankt voor jullie reakties

[quote:6beb438adf="michelvdb"]Je hebt behalve de USB 2-schijf een USB 1-tuig aan dezelfde USB-bus, die meerdere USB-poorten bedient, hangen. Koppel het USB 1-tuig los en hoppa...[/quote:6beb438adf]

applaus !!! dit was het juiste antwoord

mijn complimenten

ik had het altijd al goed voor met belgen en dat is bij deze weer eens nadrukkelijk onderstreept !!

bedankt.

[size=9:a53f523f2e]Shit, had ik je ook net het juiste antwoord willen geven, is die Michelvdb me weer voor...[/size:a53f523f2e] :wink: ....En Michelvdb is natuurlijk wel een SUPER-Belg!! :P

Dank u voor de appreciatie. :) Ik heb het in juni zelf meegemaakt.

Fier als een gieter met mijn zoons iBook 14" 1GHz naar een relatie
om enkele GB’s muziek die we voor een verjaardagsfeestje nodig
hebben over te zetten. Hij werkt met W••• en heeft zijn muziekjes
op een externe LaCie HD USB 2 staan. Dus geen probleem om die
naar de iBook te tanken. Rond halftwee de HD met USB 2 in de vrije
USB-poort, de andere is bezet door een Logitech muis.
Jongens, dat duurt uren… Niet normaal.
Na vijven ga ik hem opzoeken. Er is niet 1/3 van de totale 1,7 GB
verhuisd. Systeemprofiel aangezet waarin ik zie dat er USB 1 en
USB 2 gekoppeld is. Ik koppel na een ingeving de muis los en
fffrrrtt de klus was in enkele minuten geklaard.

Het is een beetje analoog aan WiFi 802.11b en 802.11g; als een 'b' gebruiker inlogt op een 'g' netwerk, haalt ie ook onmiddellijk de snelheid omlaag, naar een snelheid iets meer dan 'b' meen ik.

Is dat zo Oppie, een b-gebruiker verlaagt toch niet de snelheid voor de andere g-gebruikers op het netwerk? Anders zou bij ons op de unief het verboden moeten wordne om met een b-kaartje in te loggen.....

USB is inderdaad stukkken trager dan FireWire. Ik heb een USB 2 (FAT32) harddisk en die haalt echt niet de snelheid van de (ook FAT32) iPod met FireWire! Ter info: USB 2 komt bij mij op een gemiddelde doorvoersnelheid van rond de 25MB/Sec en FW ligt ruim boven de 40MB/sec.

Wat ook scheelt is of er nog meer data door dezelfde USB2 bus moet: pas als de rest weinig bandbreedte neemt kan de HD op stoom komen. Overigens hangt bij m’n iMac een iSub en het toetsenbord en muis in één en dezelfde USB2 hub en als ik ze loskoppel heeft dat geen invloed op de snelheid :roll: . Een iBook of PowerBook wijkt vaak weer af qua componenten dus zal e.e.a wel met de chipset te maken hebben…

[quote:c75be8cb8b=“Dorkiban”]Is dat zo Oppie, een b-gebruiker verlaagt toch niet de snelheid voor de andere g-gebruikers op het netwerk? Anders zou bij ons op de unief het verboden moeten wordne om met een b-kaartje in te loggen…[/quote:c75be8cb8b]

Yes, de 802.11b gebruiker vertraagt het netwerk als de rest op 802.11g zit. Maar ach ‘slechts’ 11mbit (bruto en rond de 6mbit netto) is toch niet zo heel erg vervelend… :smiley:

Hetzelfde gaat op voor iemand die slechte ontvangst heeft: dan wordt de snelheid automatisch omlaag geschaald. 802.11g heeft IMHO alleen toegevoegde waarde als iedereen op het netwerk (bijna) perfecte ontvangst heeft en veel data over het LAN wil sturen.

[quote:c75be8cb8b=" http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11 "][b:c75be8cb8b]802.11b[/b:c75be8cb8b]
Current cards can operate at 11 Mbit/s, but will scale back to 5.5, then 2, then 1, if signal strength becomes an issue.

[b:c75be8cb8b]802.11g[/b:c75be8cb8b]
In older equipment, however, the presence of an 802.11b participant significantly reduces the speed of an 802.11g network.[/quote:c75be8cb8b]

IMHO Ik kom deze afkorting regelmatig tegen op de site, maar dit keer kom ik er niet achter waar het voor staat. wie geeft een hint ?

ik ken er toch heel veel… :?

In My Honost Opinion ofwel Naar Mijn Bescheiden Mening

In My Humble Opinion toch? Mijn bescheiden menig, vooral zeggen als je zeker weet dat je gelijk hebt.

oh, ok thanx, ik verwachtte een sterkere, maar dit kan ook. :)

:oops:

[off-topic]

[quote:adf86fc9ad=" http://www.cnet.com/Resources/Info/Glossary/Terms/imho.html "]IMHO
in my humble opinion
(or in my honest opinion)

An acronym often used in email, posting, and chat directly before an opinion that may be honest but is rarely humble.[/quote:adf86fc9ad]