Vraagje

Hee, Ik ben vanplan een mac te kopen, alleen weet niet wat handig is Ik wil iets sneller als mijn windows PC(is nu Pentium III 700 mhz) - Draadloos Netwerk moet erop kunnen - Dvd speler en gewoon waar een beginner mee kan werken

Alles wat je nu koopt zal minstens evenwaardig zijn. Ik zou zeggen macmini maar daar zit geen dvd-speler op [b:662a23f17d]denk[/b:662a23f17d] ik.

Is, op de Mac mini , normaal te werken met Photoshop CS2, en Dreamweaver mx etc??

[quote:1cdca5ddc0="Tomovich"]Alles wat je nu koopt zal minstens evenwaardig zijn. Ik zou zeggen macmini maar daar zit geen dvd-speler op [b:1cdca5ddc0]denk[/b:1cdca5ddc0] ik.[/quote:1cdca5ddc0]

Macmini is ook leverbaar met superdrive.

JurriaanT, je zult iets meer over je wensen moet vertellen voordat de mensen in dit forum je een zinnig advies kunnen geven. Welke programma’s wil jej gaan gebruiken, wat is het budget dat je te besteden hebt, enz.

De wensen die je nu hier neerlegt zijn te algemeen; iedere (nieuwe) Mac die je nu kunt kopen kun je met een superdrive uitrusten (is soms standaard, maar anders als extra item) en voor een draadloos netwerk geldt hetzelfde.

Dus iets meer info alsjeblieft en dan komt er vast een voor jou nuttig antwoord.
:smiley:

Oke, Ik wil vooral Webdesignen, Dus Adobe Photoshop CS2, Dreamweaver etc En natuurlijk muziek moet er op kunnen(standaard) me budget ± 700 euro ( ben toch scholier) en hoe kan ik zorgen dat hij in me windows netwerk kan, (heb nu belkin spul)

Ik denk dat je jammergenoeg niet echt ver zal geraken met je €700, zeker niet wanneer je zware grafische programma's als Photoshop zal gaan draaien (bevalt ook te zien hoeveel je het zal gebruiken en vooral voor wat).

Wil je mobiel gaan of kies je voor een desktop.

Je kan de goedkope macmini kopen, maar dan heb je nog geen scherm, muis en toetsenbord.

Ikzelf zou opteren voor ofwel de iBook (mobiel) ofwel de iMac (desktop).

Ivm het netwerk, kijk hier eens.

Mannen op elke mac zit nu standaard een dvd lezer, als je tevens een schrijver wil zal je meer moeten betalen.

Indien je reeds een scherm en klevier hebt zou ik voor een mini gaan met wat extra ram (ga voor 1 GB),. Heb je geen scherm is het stukken goedkoper om voor een eMac te gaan, eveneens uitbreiden naar 1 gb ram. 8)

[quote:92be768b30="chm"]Mannen op elke mac zit nu standaard een dvd lezer, als je tevens een schrijver wil zal je meer moeten betalen.[/quote:92be768b30]

Inderdaad, had het ff omgedraaid. :x

@JuriaanT: Maak volgende keer je titel wat duidelijker.

ik zou voor eMac gaan met 1gb en misschien nog wat extra dingen. zoals bluthoot en een draadloos toetsen bord en muis dan kom je uit op Eur. 1299. :wink:

[quote:968fd8f116="Tomovich"]Ik denk dat je jammergenoeg niet echt ver zal geraken met je €700, zeker niet wanneer je zware grafische programma's als Photoshop zal gaan draaien (bevalt ook te zien hoeveel je het zal gebruiken en vooral voor wat).[/quote:968fd8f116] Mijn advies : lekker doorsparen of je koopt voor 700 euro een hele snelle Dell-machine. Voor Photoshop heb je nu eenmaal veel RAM nodig om lekker te werken en RAM is nogal prijzig bij Apple.............

De Mac-mini zal jouw huidige Pentium ver achter zich laten... Op de Mac-mini kun je heel goed uit de weg met de Adobe-suite en de Macromedia-pakketten. Ik draai ze allemaal op een systeem dat minder is dat de Mac mini... Wel moet je zorgen dat je zeker 1 gig aan ram in je mini stopt. Volgens zijn is dat met jouw budget best te doen. Koop ook een apple-toetsenbord.

inderdaad adobe is een beetje speciaal gemaakt voor mac althans ze werken goed samen.

Als je het beeldscherm van je peecee houdt, kun je voor minder dan 700 euri klaar zijn. Moet je wel genoegen nemen met ietsje minder RAM, maar dat trekt ie evengoed wel. Het blijft een Macintosh hè ;)

Tadaa:
• 512 MB DDR333 SDRAM - 1 DIMM
• 40 GB Ultra ATA-schijf
• Dvd/cd-rw
• AirPort Extreme-kaart
• Toetsenbord en muis (met kabel)
• 56k V.92 modem
• Mac OS X Tiger
• Mac mini - 1.25GHz

Totaal: Eur 686,00

En dan heb je er een Apple toetsenbord en -muis bij. Mocht je daar geen trek in hebben, of vind je je eigen spul nog goed genoeg, bespaar je 58 euro, die je eventueel aan meer RAM kan besteden. Maar dan wordt het tegen de 800 euro (1 GB RAM).