Vraagjes over bluetooth...

In mijn iBook zit al bluetooth ingebouwd. Ik wil eerdaags gaan kijken naar een module voor in mijn PowerMac, zodat ik ook daar draadloos kan werken. Ik zit echter nog met een paar vragen waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden... ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

• Werkt de module alleen rechtstreeks, of kan hij ook in een USB verlengkabel ? De ruimte tussen de USB poorten is wat krap namelijk…

• Vanaf wanneer werkt een bluetooth toetsenbord ? Kun je dus bijvoorbeeld nog wel met een C of een T opstarten vanaf het toetsenbord, of word de module pas later tijdens het opstarten actief, en moet je daarvoor dus nog steeds een bedraad toetsenbord hebben ?

Dat werkt rechtstreeks, zonder kabel.

Toetsenbord is bij mij (iMac G5, ook ingebouwd BT) direct actief, alleen kan ik de pram slechts 2 keer resetten, direct achter elkaar. met een gedraad toetsenbord kan dit veel vaker.

Je kunt gewoon, net als bij elk USB apparaat, gewoon een verlengkabel gebruiken. Mocht je die van Apple willen gebruiken (die bij je toetsenbord zat); dat gaat niet. Die zijn nl. zo gemaakt, dat alleen je toetsenbord past (d.m.v. een extra nokje).

Verder kun je niet bij het opstarten al gebruik maken van een toetsenbord bij een “externe” Bluetooth module, volgens mij.

Veel informatie vind je hier: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=86651

Weet iemand trouwens toevallig of het mogelijk is om van die speciale fotocamera accu's te gebruiken in het BT muis en toetsen bord, deze zijn welliswaar vreselijk duur , iets van 35 euro perstuk voor een AA maar deze zijn 1000 maal herlaad baar, en in verhouding als voorbeeld, mijn foto cam vraagt 2 aaa batterijen, als ik daar gewone duracellen instop zijn deze binnen ongeveer 25 min gebruik leeg, terwijl de accu's van in dit geval van sony, doe ik een week bij gemiddeld gebruik, dat is nogal een verschil dacht ik zo, dit komt zover ik begrijp doordat deze accu's in de aaa vorm 800mah bezitten, iemand?

Ik heb van die 2000mAh uur penlights in mijn BT muis en die doen het perfect!(ongeveer 3 weken) van eeuh Powerbank ofzo . heb zelfs van een ander merk erin en die doen het ook perfect

dus dat gaat goed! zal in het toetsenbord ook wel goed gaan toch?

in een BT muis zitten AA trouwens niet AAA dat zijn die hele kleine

Ja dat weet ik . dat " aaa" verhaal was een voorbeeld van die accu's in mijn fofot toestel in de BT apparaten van apple gaan idd AA's, ik bedoel trouwens nimh accu's van bijv sony

Ik heb duracell batterijen in mijn toetsenbord zitten, en 2 GP Powerbank 2300 in de muis zitten. Die moeten best regelmatig vervangen worden, ik denk ongeveer eens per maand. Toetsenbord gaat veel langer mee.

Ook al zit er een uit knop op, ik heb muis en toetsenbord altijd aan staan (jullie ook?)