vraagjes van een newbie

nog een vraagje. als firefox vraagt of ik een programma wil asscocieren met een file, en dat hij dat de volgende keer zelf moet doen, dan werkt dat nooit. hoe kan dat? bug?

verder, wat is ilife? is dat een apart programma of is dat gewoon idvd, imovie, iphoto, etc.?

iLife is de suite van iPhoto, iMovie, iDVD, GarageBand en iTunes. Kijk maar eens op de [url=http://www.apple.com/nl/ilife/]Apple-web site[/url]

Je hebt al 5 posts dus da's bijna status veteraan :P Ondertussen zal je al opgemerkt hebben dat dit forum onderverdeeld is en zou je de firefox vraag in de onderverdeling overige software moeten vragen.

Wat iLife betreft : iLife is een pakket programma’s zoals MS Office ook een pakket programma’s is. Apple stelt het voor als Office voor je digitale leven. Of zoals je Office als burotica kan beschouwen kan je iLife beschouwen als domotica.

Wat zit er allemaal in het iLife pakket :
-iTunes
-iMovie
-iPhoto
-iDVD
-Garageband

[quote:7e3b545770="alef"]nog een vraagje. als firefox vraagt of ik een programma wil asscocieren met een file, en dat hij dat de volgende keer zelf moet doen, dan werkt dat nooit. hoe kan dat? bug?[/quote:7e3b545770]

Hunk??? Ik niet begraip? :oops:

Dat kan je gewoon zonder problemen doen (dit heet Pre-binding), bij een nieuwe installatie, rare system-crash of een system-cleaning (ga je later allemaal nog meemaken :mrgreen: ) wil het OS weten met welk programma je bepaalde documenten wil openen. Bv. wil je .jpg met Photoshop openen of met Preview. Dit kan je altijd later wijzigen met het commando appeltje-i (document selecteren en dan command-i). als newby zou ik gewoon kiezen wat het OS voorstelt in de dialoog-box.

Welkom trouwens