Vraagske over mail

Waar kan ik in Mail (Tiger) zetten, wanneer ik in het begin van een zin of na een punt een Hoofdletter wil. Ik kan dit niet vinden, bedankt al.

Zo te zien, kun je de shift-toets prima vinden. Dit soort ingebouwde auto-correctie flauwekul zit gelukkig (nog?) niet in Mail.

Ok.

Een beetje raar toch, is dit ook met NeoOficce?, dit gebruik ik op de IBook, wanneer je een redelijke brief moet tikken is het toch wel interessant dit te kunnen voorzien.

NeoOffice beschikt wel over dergelijke auto-correction functionaliteiten. Sterker nog, NeoOffice leert als het ware van je. Veelgebruikte woorden worden in een bestand opgeslagen. Zodra je de beginletters van een woord uit het bestand inklopt, dan worden de aanvullingen getoond. Met Return / Enter kun je vervolgens de suggestie van NeoOffice bekrachtigen.

Voorbeeldje:
Voor een technisch document schreef ik op een gegeven moment regelmatig “internetapplicatie”. NeoOffice sloeg het woord op en zodra ik “inte” had getypt werd “internetapplicatie” al gesuggereerd!

Zelf vind ik bovenstaande functionaliteit erg handig. Het bespaarde mij regelmatig het typen van hele woorden en technische termen. Aan de andere kant is het ook een hulpje wat je enorm kan gaan irriteren, zeker als de door jouw gewenste aanvullingen niet of te laat verschijnen.

Phaedrus