vragen over het kopieeren van een dvd

Sinds een aantal weken werk ik met de programmas dvd backup,dvd2one en toast om een kopie aan te maken van een dvd, tot dusver geen probleem. Maar vandaag heb ik een muziek dvd gebrand en had ik de keuze uit 3 geluidskeuzes bij dvd2one waaronder dts, heb ze alledrie geselecteerd maar toen ik bij toast aankwam zag ik dat de dvd niet kon gebrand worden omdat het totale dvd bestand 4.9 gb was en mijn leeg dvd schijfje maar 4.7 gb had.Nu zijn mijn vragen is het slim om alle drie de geluidsmogelijkheden te selecteren en vergroot dit de totale gb en bestaan er lege dvd schijven die meer dan 4.7 gb bevatten indien ik deze muziek dvd wil branden.

wachtend op een antwoord
groeten werner

[quote:0939a33160="wenkie"]...en bestaan er lege dvd schijven die meer dan 4.7 gb bevatten indien ik deze muziek dvd wil branden.[/quote:0939a33160]

Ik kan alleen dit deel van je vraag beantwoorden; Ja, die zijn er, maar dan heb je ook een dubbellaags DVD fikker nodig, zoals bijvoorbeeld een externe van LaCie.

Is het niet verstandiger om 1 geluidspoor te kiezen. In dit geval DTS.

Waarschijnlijk past het bestand dan wel op een 4.7 Gb schijf.

Je moet er trouwens niet van uitgaan dat die schijf 4.7 Gb haalt. Het uiterste is 4.37 Gb.

... en soms (hangt af van speler) wil 'ie al niet meer met meer dan ca. 4,2 GB. Kwestie van proberen.

Kijk ook eens naar de instellingen van DVD2One. Als ik het me goed kan herinneren kan je zelf aangeven hoe groot je het uiteindelijke bestand wil hebben. Er staan al een aantal vaste instellingen in ivm reeds bekende cdr types. Misschien staat dit niet goed. Eerlijkheid gebiedt me wel te melden dat ik zelf nog niet eerder een pure muziek DVD heb gefikt, maar ik neem aan dat de principes hetzelfde blijven.

Weet je welk progamma ik je kan aanraden. Fast dvd copy. Daar kan je aangeven of je dts of dolby en menu's wil meenemen. Ik had ook vaak problemen dat het net niet paste op een dvd. En plus, fast dvd copy is echt heel simpel dvd erin die je wil kopieren. Hij leest de dvd in lege dvd erin en klaar

Hoi Ik weet wel dat je in dvd2oneX de output button op "user defined" moeten zetten en de waarde op 4444MB. Dit zou geen invloed hebben op de kwaliteit...

Succes!
Ben

In een bespreking in MacFan (nr 48), adviseren ze niet de DTS bestanden te selecteren!!!

en de streefgrootte op 4400 MB te zetten!!

Succes

ps leuk hondje heb je, wenkie!!

[quote:f41e5f43f0="tasso"]Weet je welk progamma ik je kan aanraden. Fast dvd copy. Daar kan je aangeven of je dts of dolby en menu's wil meenemen. Ik had ook vaak problemen dat het net niet paste op een dvd. En plus, fast dvd copy is echt heel simpel dvd erin die je wil kopieren. Hij leest de dvd in lege dvd erin en klaar[/quote:f41e5f43f0]

Werkt dit ook met een externe brander of alleen maar met een ingebouwde superdrive?

Dit werkt ook met een externe brander. Je moet maar eens kijken op www.fastdvdcopy.com daar staat en lijstje. Maar hij werkt ook met lacie branders, en di staan er niet tussen

Ik denk dat je je instellingen niet helemaal goed heb staan in dvd2oneX De geluids bestanden zou ik iets belangrijker vinden dan de beeld kwaliteit! Ik zou bij de uitvoer (user defined)4000 of 3800 gig rond neer zetten dan komt het wel goed met de grote! Je zou natuurlijk ook ff kunnen proberen welke grote je moet hebben zodat het op je disc past! vreemd eigenlijk, want ik heb dat probleem nooit gehad. probeer het nog eens zou ik zeggen. Maar bij speelfilms zou het beeld bij mij de voorkeur krijgen, muziek dvd's hebben bij mij de geluids sporen de voorkeur....Helemaal een optie is natuurlijk disc copy op user defined (3800mb)

iedergeval suc6 macian

[quote:6ded17af6c="tasso"]Dit werkt ook met een externe brander. Je moet maar eens kijken op www.fastdvdcopy.com daar staat en lijstje. Maar hij werkt ook met lacie branders, en di staan er niet tussen[/quote:6ded17af6c]

Ik heb zojuist een LaCie dual brander gekocht, en al enkele dvd’s via toast gebrand.
Na het rippen en shrinken in fast dvd copy vroeg ie inderdaad om een lege dvd, en deed het laatje open, alleen toen het laatje dicht ging kreeg ik de melding " this is not an empty dvd" .
Deze schijf heb ik vervolgen via toast gewoon kunnnen gebruiken.

[quote:7a05d75e34="boekeloo"]In een bespreking in MacFan ( nr 48 ), adviseren ze niet de DTS bestanden te selecteren!!![/quote:7a05d75e34] Fijn advies... heb je een DTS versterker, ga je het DTS signaal eruit halen... en moet je versterker een kwalitatief slechter kanaal pakken. Beter advies: Haal DTS er alleen uit als je geen DTS versterker hebt.

En nog een advies, laat het 2 kanaals spoor er in zitten. WIl je een keer 's avonds een DVD-tje kijken zonder de versterker, kun je gewoon het 2 kanaals geluid via de TV luisteren.

Beste macers bedankt voor jullie advies, heb alles eens grondig gelezen en heb weer bijgeleerd. Heb DTS niet geselecteerd maar de twee andere audiokanalen wel en bij uitvoer 4200 gig ingegeven en dan kon het juist op de lege dvd schijf. Had daarvoor eens geprobeerd alleen DTS te selecteren maar dit bleef voor problemen zorgen. Ga wel eens uitkijken voor FAST DVD COPY .

Bedankt en groeten
WERNER