Vragen over het maken & verwerken van 1000 EAN codes

Hallo,

binnenkort moet ik een prijzenboek gaan maken met daarin ongeveer 1000 EAN codes. Nu heb ik net gekeken bij barcode pro en heb daar twee opties gevonden om het maken van de EAN codes te automatiseren. De eerste is om een range te laten maken bijvoorbeeld van 100 tot en met 200, de andere optie is een ascii tekst file met daarin alle EAN codes te ‘importeren’. Tot zover allemaal erg prettig. In de oude versie van bar code pro die wij hebben zit ook een optie om een script voor pagemaker aan te maken zodat je heel makkelijk alle codes in je bestand kunt importeren, nu komt het probleem, wij werken niet met pagemaker, ik heb het script al geprobeerd met indesign maar dat werkt niet. Heb net de demo van de nieuwste versie van barcode pro (5) gedownloaded maar daar zit die optie helemaal niet meer in. Weet iemand misschien of er andere programma’s bestaan die zoiets kunnen of zijn er mensen die ervaring met zoiets hebben (het maken en verwerken van 1000 codes in een bestand) en nog wat goeie tips op de plank hebben liggen voor frans?

Het zou erg fijn zijn als ik de meeste dingen kan automatiseren.

Bedankt, Frans

Ik heb geen idee hoe scripts werken, maar ik weet wel dat MBC3 of 4 met scripts kan werken.

Kijk anders even op hun website:

www.computalabel.com

bedankt, ga morgen gelijk even kijken!

[quote:c0dbd086b8="frans de reijdt"] In de oude versie van bar code pro die wij hebben zit ook een optie om een script voor pagemaker aan te maken zodat je heel makkelijk alle codes in je bestand kunt importeren, nu komt het probleem, wij werken niet met pagemaker, ik heb het script al geprobeerd met indesign maar dat werkt niet. Heb net de demo van de nieuwste versie van barcode pro (5) gedownloaded maar daar zit die optie helemaal niet meer in. Weet iemand misschien of er andere programma's bestaan die zoiets kunnen of zijn er mensen die ervaring met zoiets hebben (het maken en verwerken van 1000 codes in een bestand) en nog wat goeie tips op de plank hebben liggen voor frans? [/quote:c0dbd086b8]

Ja, het zou idd leuk zijn om e.e.a te automatiseren. Toch zou Indesign het moeten kunnen, misschien niet jouw script maar wel het gebruik maken van geimporteerde data. En anders PAgemaker. Kijk anders ook eens naar het Pagemaker Plug-In Pack, wat de mogelijkheden van Indesign op dit gebied uitbreid.

dit zeggen ze er zelf over :

[i:c0dbd086b8]The Adobe PageMaker Plug-in Pack adds these enhanced features to InDesign CS:

PageMaker 6.0 publication converter

Convert PageMaker 6.0x documents and templates to InDesign CS format. This capability expands the conversion support currently built into InDesign CS, which enables you to open PageMaker 6.5-7.x and QuarkXPress® 3.3-4.x documents. In some cases, you can even open damaged PageMaker files that you were unable to open in PageMaker. (See About PageMaker document conversion.)

Data Merge

Create customized documents, such as catalogs, direct mail campaigns, business cards, form letters, and mailing labels. Merge text and image data exported from a database or spreadsheet and saved as a comma-delimited file (.CSV) or as a text file (.TXT) into InDesign layouts. Data merge is flexible enough to handle a variety of layouts, whether you’re incorporating a single record per page to create personalized letters or tiling multiple records per page to generate a catalog, produce business cards, and more. (See Using Data Merge.)
[/i:c0dbd086b8]

als ik helemaal niks zou kunnen automatiseren met zeker 1000 barcodes dan zou ik gek worden, ben allang blij dat ik ze in ieder geval niet allemaal met de hand hoef 'in te kloppen'. Elke stap die ik extra zou kunnen 'automatiseren' zou geweldig zijn. Bedankt ook voor de informatie, ga morgen alles eens op het gemak doornemen

frans