Vreemd ouderdomsverschijnsel, zowel in OS9 als OSX

Mijn oude G3 Beige met G4 ZIF draait Panther en OS 9.2.2 Ik heb het scherm moeten vervangen. Maar ik slaag er niet in om een grote hoeveelheid cellen te selecteren in bvb Excel, Appleworks. Ook in de Finder zijn er vreemde verschijnselen: soms kan ik het symbool van en harde schijf moeilijk over het bureaublad verplaatsen. Ik heb de video uitgetest met de built-in video en een ati radeon 7000 pci card, maar het probleem blijft hetzelfde. Ik heb ook de muis vervangen. Maar het probleem blijft...

Techtool Pro heeft ook niets gevonden…

:?

TIA

Dat lijkt verdacht veel op een geheugenprobleem.

1. Zap het PRAM 2. druk 3 seconden op de rode knop op je moederbord 3. vervang de batterij op je moederbord 4. gebruik de bijgeleverde Apple hardware test. 5. Gooi de findervoorkeuren weg en herstart

[quote:7848bf145a="Turbanus"]Dat lijkt verdacht veel op een geheugenprobleem.[/quote:7848bf145a] 768 MB RAM RAM test OK with Techtool Pro & Gauge RAM Test (100 x)

[quote:3bebb18cf3="Pjotr"]1. Zap het PRAM deed ik 3x 2. druk 3 seconden op de rode knop op je moederbord ik vond wel een CUDA reset en die deed ik ook 3. vervang de batterij op je moederbord deed ik nog niet, maar de batterij is hooguit een jaar oud 4. gebruik de bijgeleverde Apple hardware test. gaat niet met een G3 beige vermoed ik 5. Gooi de findervoorkeuren weg en herstart deed ik ook al[/quote:3bebb18cf3]

Toch bedankt voor de tips.
Any other suggestions?

TIA

Zou Jerry (de muis) dan toch de oorzaak zijn ? Misschien is die ABD poort naar de vaantjes... Ik denk dat ik eens een PCI-kaart ga installeren en een USB muis uitproberen. :?

[quote:5ec01edafa="Mac Hammer Fan"]Zou Jerry (de muis) dan toch de oorzaak zijn ? Misschien is die ABD poort naar de vaantjes... Ik denk dat ik eens een PCI-kaart ga installeren en een USB muis uitproberen. :?[/quote:5ec01edafa]

Heb je geen ouwe adb-muis om dat te proberen?

De eerste vervangende muis bleek dezelfde miserie te hebben. Maar de tweede werkt beter. Het was dan toch Jerry die de spelbreker was.

Bedankt