Vreemd photoshop probleem - HELLEP!

Ik heb sinds kort een raar Photoshop probleem:

Als ik teksten zet in een document op bijvoorbeeld 13 punts met een 14 punts regelafstand en ik kopiëer deze tekst en ik plak hem eronder, dan is diezelfde tekst ineens 12,1 punts met een interlinie van 13,1 punten…

Dan het volgende:
Ik zet een stukje tekst in 13 punts met een 14 punts interlinie en ik bewaar het document. Vervolgens sluit ik Photoshop af. Ik open het bestand weer in Photoshop. Photoshop vraagt mij of ik de tekstgegevens wil updaten. Ik klik ja. Vervolgens staat diezelfde tekst weer in 12,1 punts met een interlinie van 13,1… AAAAAAAAARRRRGHHH!!!

wie kan mij helpen?

Heb er geen enkel probleem mee, misschien even wat meer info geven, zoals gebruikt font, resolutie van het document etc.

Ik heb een rgb document. resolutie 72 dpi (webdesign). hij doet het echt met alle fontjes, dus verdana, arial, maar ook wat exotischer fontjes. Ik ben dus op zoek naar iemand die hier wel problemen mee heeft gehad en ook de oplossing weet :wink:

Misschien zit het verschil in de postscript en traditionele punt afm.? Photoshop voorkeuren> eenheden & linealen > onderaan optie keuze tussen 72 pt. en 72,27 pt. Mogelijk verschil als je plakt vanuit een ander prog. (illustrator?) met andere pt grootte.

Idd een raar probleem. Je kan proberen om de tekst in Photoshop in te typen (als je dat niet als gedaan hebt) of te plakken terwijl je een knipperende cursor hebt (i.p.v. slepen van het hele tekst-element).

Als niets meer met de tekst hoeft, kan je het natuurlijk rasterizen. Maar je, dit is een paardemiddel want daarna kan je er niets meer mee. Een tussenweg is omzetten naar lettercontouren. Wederom moeilijk te editen dan maar wel nog ‘zonder straf’ van grootte te veranderen als je dat wilt.

Anders zou ik denken aan het weggooien van voorkeuren en/of het herinstalleren van Photoshop. De vraag is alleen of je zo ver wilt gaan…

Het is inderdaad een erg vreemd probleem... Ik heb onlangs wel suitcase van mijn schijf geflikkerd, misschien dat het daar iets mee te maken heeft? Ik rommel nog wel wat aan met het documentje... i'll keep y'all posted!