Vreemd probleem met bureaublad

Heb een achtergrondje gedownload voor mijn bureaublad... gewoon iets stoms met een koe links in de bovenhoek. Nu leek het mij beter als die koe rechtsboven stond... kwestie van smaak, of zo... dus met voorvertoning het plaatje gespiegeld en opgeslagen. Alles oké. Voor de zekerheid het plaatje nog een keer geopend, en jawel... de koe staat nu rechtsboven. Nu kies ik het plaatje weer als bureaublad en... de koe staat weer linksboven. Heeft vast iets te maken met het feit dat het OS de verandering nog niet snapt, even herstart en... koe nog steeds linksboven?! Ikke niet snappen!!!

Ben ik nu dom, of OSX?

Het zal een nazi-koe zijn zeker! MEUEUEUEUEUEH :lol:

Zoek eens op www.communistcows.ussr

Nee alle stokheid op een gekje: ik zou het niet weten! Maar mocht het een troost zijn: ge hebt mij nog even goed doen lachen voor het slapen gaan! Goeienacht! Haha :slight_smile: .

Het systeem maakt een complete kopie van de afbeelding die je selecteert als bureaublad. De originele afbeelding aanpassen zal dus nooit helpen. Je moet hem echt opnieuw laden bij de voorkeuren.

Maar ik heb de afbeelding opniew geladen in voorkeuren, wel zevenenveertig keer, of zo.

Dupliceer de afbeelding en geef deze een andere naam. Kies de 'nieuwe' afbeelding' dan als bureaubladachtergrond. Boe!

Dupliceer de afbeelding en geef deze een andere naam. Kies de 'nieuwe' afbeelding' dan als bureaubladachtergrond. Boe!

@ EvilGlenn: ook gedaan. Niets helpt.

Misschien kan voorvertoning een soort tag opslaan dat ie moet spiegelen. (en dus niet letterlijk alle pixels verwisselt) In pdf kan dat ook. Jpegs uit een digitale camera hebben vaak ook zo'n bit die aangeeft hoe ie moet draaien. Kan zijn dat bureaubladafbeelding dat ding niet leest. FF spiegelen in Photoshop dan maar!

Zet de afbeelding op een andere plaats, met een andere naam. Start de computer gewoon ff opnieuw op en selecteer dan die afbeelding eens.

Beetje omslachtig, maar het zal wel een gekke koe zijn. :wink:

Oké, zo ff proberen. Dank!

He, he, gelukt. Eindelijk graast mijn koe rechts in de bovenhoek. Blijkbaar een bugje in Voorvertoning. Voortaan maar iets professioneler materiaal gebruiken voor zoiets simpels. Dank voor de bruikbare tip, Martiniman!

May the cow be with you... :lol:

Ja, de Cow is nu zeker with me. Een prachtig beest, mag ik wel zeggen. Aanschouw hem zelf maar eens! :P

http://www.pixelgirlpresents.com/images/desktops/havard_kristoffersen/FuryCow_1200.jpg

hij is prachtig...

in een woord: fantastisch

Erg mooi :o

ik heb nog noooit zo'n knappe koe gezien! :P werkelijk nooit!

Eigenlijk is het heel simpel op te lossen. Geef na korrektie het bestand een ANDERE naam, of voeg een letter of cijfer toe. Kies dan bij het kiezen van de afbeelding het nieuwe bestand. Het os ziet dit nieuwe bestand als nieuwe afbeelding

klaar!!

[quote:82923bf4e5="Petje"]Eigenlijk is het heel simpel op te lossen. Geef na korrektie het bestand een ANDERE naam, of voeg een letter of cijfer toe. Kies dan bij het kiezen van de afbeelding het nieuwe bestand. Het os ziet dit nieuwe bestand als nieuwe afbeelding

klaar!![/quote:82923bf4e5]

Ja, maar dat werkt dus niet. Probeer het maar zelf met Voorvertoning! Bugje, me dunkt…

[quote:bcdbf7c2fe="Petje"]Eigenlijk is het heel simpel op te lossen. Geef na korrektie het bestand een ANDERE naam, of voeg een letter of cijfer toe. Kies dan bij het kiezen van de afbeelding het nieuwe bestand. Het os ziet dit nieuwe bestand als nieuwe afbeelding

klaar!![/quote:bcdbf7c2fe]

Dat zei ik, en nog iemand, ook al. Echter in dit geval werkt dat dus niet. Bij een bewerkte afbeelding uit Photoshop zou deze werkwijze wel werken, maar zoals Martiniman al beschreef, de fout zit hem in de wijze waarop ‘voorvertoning’ de boel voor het lapje houdt. Voorvertoning spiegelt een voorvertoning. De echte nulletjes en eentjes uit de data van de echte afbeelding staan nog op dezelfde plek. De echte afbeelding is kortom nog steeds hetzelfde, wat voor naam je hem ook geeft, en hoe vaak je ook herstart. Bij het kiezen van de bureaubladachtergrond pakt die ‘utility’ de echte beelddata om er een geschikte bureaubladplaat van te maken, en niet de voorvertonings-info, die zegt dat de afbeelding gespiegeld moet worden.