Vreemd probleem met partitie.

Hoi mede Maccers,

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb een Powerbook G4 met een externe Maxtor schijf.
Deze schijf heb ik in drie partities verdeeld.

Sinds Tiger onthoud geen een programma en ook de Finder niet wat de laatst gebruikte map is van de 2de partite.
De 1ste en 3de partitie doen het wel prima.
Ik heb met Techtools pro alles nagekeken en die geeft geen foutmeldingen. Bevoegdheden heb ik ook al meerder malen gedaan. Wie wet wat hier aan de hand is?

Niet toevallig iets raars met de volumenaam? Soms ontstaat er een snelkoppeling naar een niet bestaand volume die de boel verstiert. Zet eens met tinkertool verborgen bestanden aan en kijk eens in de map volumes op je systeemschijf of er niet 2 staan voor die partitie. Gooi dan de ongebruikte weg.

Bedankt je voor je reactie, ik zal jouw tip eens proberen.

Hoi Martiniman,

Ik heb met Cocktail de bestanden zichtbaar gemaakt.

In de map Volumes staat van die 2de partitie meerdere symbolen nl. Maxtor 2, Maxtor 2-1, Maxtor 2-2 en Maxtor 2-3.
Als ik de mappen Maxtor 2-1, 2-2 en 2-3 aan klik dan staan er bestanden in die ik op de 2de partitie (Maxtor 2) niet zie.

Welke mappen kan ik nu weggooien en is het verstandig om die bestanden eerst ergens anders te plaatsen?

Dan heb je inderdaad problemen met volumenamen gehad. Het beste is om de bestanden die je normaal niet op je partitie ziet ergens veilig stelt. Deze zijn ooit door je naar de partitie geschreven, met de verkeerde volumenaam. Die slaat ie dan op je opstartschijf op. Vervolgens gooi je die volumes die je hebt leeggemaakt (dit zijn namelijk gewone mappen, gecreerd bij gebrek aan het echte volume) weg. Unmount met het schijfhulpprogramma je echte fysieke volume, en remount dit weer. Nu zou het goed moeten gaan.

Toppie :D

Echt bedankt het werkt weer zoals het hoort.