Vreemd verzoek over gebruikersaccount

Hallo ieder, met regelmaat krijg ik een verzoek van 't systeem, zie bijgevoegd plaatje. Welk wachtwoord ik ook intik, het huidige van mijn account (beheerdersaccount), alle oude wachtwoorden, niets wordt geaccepteerd en dus klik 't maar op 'annuleer'. Het heeft geen invloed op het gebruik, alles blijft volledig werken en toegankelijk. Maar wat wil die Mac van mij nou in hemelsnaam? Iemand een tip?

[img:e40c6e5af9]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=22854[/img:e40c6e5af9]

Je hebt macme. Die probeert de sleutelhanger van een ander account of van een andere computer naar het account waar je nu zit te synchroniseren. En om dat te kunnen doen moet ie het wachtwoord van die andere sleutelhanger weten.

Aan het symbool te zien (oranje met sleutels) is het een verzoek van Sync. Die sleutels zijn van sleutelhangertoegang.

Dus dit gecombineerd, vraagt een Sync om het wachtwoord voor sleuterhangertoegang. Alleen onthoudt hij het niet.

is er soms een apparaat dat contact zoekt met je computer. Of het mobieltje van je buurman??

Klopt, het geheim zit hem in het ... van 'iMac van ... ' :)

[quote:af5f5165f3="iJoost"]Je hebt macme. Die probeert de sleutelhanger van een ander account of van een andere computer naar het account waar je nu zit te synchroniseren. En om dat te kunnen doen moet ie het wachtwoord van die andere sleutelhanger weten.[/quote:af5f5165f3]

macme? Je bedoeld Mobileme denk ik.
Dat heb ik maar daarvan is 't password in al de jaren nooit veranderd.
Ik sync niets met andere Macs, telefoons o.i.d. Alleen met Mobileme en via systeemvoorkeuren/Internet Netwerk/ Mobile Me werkt alles gewoon.

[quote:4888c365f2="WaZoo"]Klopt, het geheim zit hem in het ... van 'iMac van ... ' :)[/quote:4888c365f2] Houdt jij je even bij de topic, domme opmerkingen zien we al genoeg op dit forum. We hebben al genoeg vervuiling met dit soort onzin.

[quote:4843cce923="Zodiack"][quote:4843cce923="WaZoo"]Klopt, het geheim zit hem in het ... van 'iMac van ... ' :)[/quote:4843cce923] Houdt jij je even bij de topic, domme opmerkingen zien we al genoeg op dit forum. We hebben al genoeg vervuiling met dit soort onzin.[/quote:4843cce923]

Zeg windows-piezer, niet zo zeiken en snel op dat plassertjuh getrapt zijn.
Wat ik (en S. Mobs) bedoelen, is dat er misschien op een andere iMac ingelogd moet worden of zo… (de gekste vragen worden hier op het forum gesteld, dus zeker is zeker)

En naast ‘domme’ opmerkingen is de grootste vervuiler op dit forum wel degene die, zonder na te denken, iemand afzeikt

…denk je iemand te helpen krijg je dit…

[quote:c021b10eea="WaZoo"][quote:c021b10eea="Zodiack"][quote:c021b10eea="WaZoo"]Klopt, het geheim zit hem in het ... van 'iMac van ... ' :)[/quote:c021b10eea] Houdt jij je even bij de topic, domme opmerkingen zien we al genoeg op dit forum. We hebben al genoeg vervuiling met dit soort onzin.[/quote:c021b10eea]

Zeg windows-piezer, niet zo zeiken en snel op dat plassertjuh getrapt zijn.
Wat ik (en S. Mobs) bedoelen, is dat er misschien op een andere iMac ingelogd moet worden of zo… (de gekste vragen worden hier op het forum gesteld, dus zeker is zeker)

En naast ‘domme’ opmerkingen is de grootste vervuiler op dit forum wel degene die, zonder na te denken, iemand afzeikt

…denk je iemand te helpen krijg je dit…[/quote:c021b10eea]

Tut tut tut, nog een grotere sukkel dan ik dacht.
Wat heeft Windows hier in godsnaam mee te maken, ach laat ook maar

Zie avatar

Daarnaast niet eens inhoudelijk op het onderwerp ingaan…

…over sukkels gesproken

[quote:f09911f5ab="Zodiack"]Tut tut tut, nog een grotere sukkel dan ik dacht. Wat heeft Windows hier in godsnaam mee te maken, ach laat ook maar[/quote:f09911f5ab] Heeft de TS misschien wel eens nagedacht (tussen de regels lezen) dat sommige mensen ook willen helpen? Door zo'n toon zal het helpen wel snel vergaan lijkt mij. [quote:f09911f5ab]Houdt jij je even bij de topic, domme opmerkingen zien we al genoeg op dit forum. We hebben al genoeg vervuiling met dit soort onzin.[/quote:f09911f5ab] Hier is "Houdt" gewoon zonder "t". Overigens mag de TS mij gewoon met U aanspreken. Heeft de TS al eens naar de sleutelhangertoegang gekeken? Dat kan wellicht veel verklaren.

Als je het driehoekje bij "Details" uitklapt wat zie je dan? Zeer waarschijnlijk iets met keychain. Dat is, jawel de sleutelhangertoegang. Maar goed dat was hier verder nog niet eerder aan de orde gekomen. Overigens is het onnodig gebruik maken van de citeerknop zooooooooo 2001 (en ook nog irritant).

[quote:0143275bd1="Zodiack"][quote:0143275bd1="iJoost"]Je hebt macme. Die probeert de sleutelhanger van een ander account of van een andere computer naar het account waar je nu zit te synchroniseren. En om dat te kunnen doen moet ie het wachtwoord van die andere sleutelhanger weten.[/quote:0143275bd1] macme? Je bedoeld Mobileme denk ik.[/quote:0143275bd1]

Absoluut.

[quote:0143275bd1=“Zodiack”]Dat heb ik maar daarvan is 't password in al de jaren nooit veranderd.
Ik sync niets met andere Macs, telefoons o.i.d. Alleen met Mobileme en via systeemvoorkeuren/Internet Netwerk/ Mobile Me werkt alles gewoon.[/quote:0143275bd1]

Toch lijkt het mij gezien de afbeelding het meest waarschijnlijk dat het hier gaat om het wachtwoord van een sleutelhanger. (Dus niet het MobileMe wachtwoord.) Misschien helpt je dat. :wink: