Vreemde 'bug' bij het verslepen van bestanden op de desktop.

Systeem: OSX 10.3.3 - iMac 17" - iBook G4 12" - iBook 14" G3

Op deze 3 computers heb ik een vreemde ‘bug’. Bij weergaveopties heb je de mogelijkheid om voorvertoning aan te zetten van bestanden die op de desktop staan. Vooral voor foto’s is dat handig. Als ik echter een aantal foto’s die op de desktop staan wil verslepen naar een mapje op de desktop dan gebeurd er iets vreemds. Alle icons van de desktop verdwijnen dan even en komen vervolgens weer terug. Maar alles blijft exact op dezelfde plek staan. De foto’s zitten niet in het mapje. 1 voor 1 verplaatsen gaat wel. Het is de combinatie van meerdere tegelijk selecteren, waardoor het probleem ontstaat. Ik heb dit gek genoeg op 3 machines. Als ik voorvertoning van desktopbestanden uitzet komt dit probleem niet voor. Zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben?

:?

Bekend probleem. Vreemd dat je dit in 10.3.3 nog steeds hebt. Zie onderstaande thread (met name mijn laatste bijdrage) voor de oplossing:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=11056&highlight=icon+preview

Bedankt voor de tip! Als ik info onderdeel uit zet, is het geen probleem meer. Het is inderdaad de combinatie.

Bij mij is het probleem ook een tijdje weggeweest maar sinds een paar weken helaas weer terug. Dingen uit gaan zetten vind ik geen oplossing, dit is een gewoon een ordinaire Finder crash die Apple wel eens een keertje op zou mogen lossen. :-(