vreemde eend

Op mijn bureaublad verschijnt om de 20 seconden een file genaamd Storage [ het is een NTFS file met een SMB structuur van 12 KB ] en kan hem wel verwijderen maar komt gewoon weer terug. Hij bouwt dan het bureaublad gewoon weer opnieuw op wat vervelend is.
Wat is het, wat doet het en hoe krijg ik hem voorgoed weg. alvast bedankt

Heb je een Windows disk aan je Mac hangen?

Nee, maar begrijp je verhaal. Ik heb Citrix Reciver op mijn Mac waarmee ik kan inloggen op op mijn werkplek en dat zijn allemaal PC’s
of ??? zie ik het toch verkeerd. Bij mij zit alleen de Airport Extreme er nog achter. Alweer iets bijgeleerd maar nog niet opgelost.

greetzzzzzz

Ik kan er nergens iets over terug vinden. Maar wat je kan proberen is de file te verbergen. Dan heb je er ook geen “last” meer van:

Optie 1: typ in de Terminal (of kopieer):chflags hidden en sleep het Storage bestand erachter (zo heb je gelijk het hele pad naar die file).

Optie 2: typ in de Terminal (of kopieer):setfile -a V en sleep het Storage bestand erachter (zo heb je gelijk het hele pad naar die file).

Is je desktop misschien gescharde met je citrix omgeving dan komt het bestand op die manier op je machine als je een citrix verbinding opent.

Dan zou het bestand toch weer moeten verdwijnen op het moment dat TS uitlogt uit de Citrix omgeving…