vreemde email ontvangen van .mac

Ik kreeg vanmiddag een email van noreply@mac.com:

[i:166c1a1130]Dear user XXX@mac.com,

Your account has been used to send a large amount of spam messages during the recent week.
Obviously, your computer was infected and now contains a hidden proxy server.

Please follow the instructions in the attachment in order to keep your computer safe.

Have a nice day,
mac.com support team.[/i:166c1a1130]

Er zat een zipfile bij van 31,3 KB ik nog niet geopend heb omdat ik het niet helemaal vertrouw.
Heeft iemand een suggestie[/i]

Dit zelf is een nieuwe manier van spam.. ik ben het al een paar keer tegen gekomen.. ik weet nog niet precies hoe het werkt.. maar het mailtje komt niet van .mac of Apple...

Totale onzin weer dit van een windows-bak met een virus.

Weggooien!

Denk logisch: als je account echt geblokkeerd zou zijn zouden ze er geen ZIP attachment bij doen. Gewoon een mail dat je geblokkeerd bent is genoeg. Kortom: dit is troep (SPAM).

Vond het al vreemd. Daarom heb ik nog niets geopend. Zal het maar deleten. Thanx

[quote:338365831a="colpolyp"] Kortom: dit is troep (SPAM).[/quote:338365831a]

Nee hoor dit is een mooi windows-virus!!!

Vertrouw nooit op 't "afzender email adres", dit kan iedereen faken. Ik zelf open nooit attachments, tenzij ik er om gevraagd heb. En dan nog, ben ik voorzichtig :).

[quote:d6babe4c0f="OReason"]Vertrouw nooit op 't "afzender email adres", dit kan iedereen faken. Ik zelf open nooit attachments, tenzij ik er om gevraagd heb. En dan nog, ben ik voorzichtig :).[/quote:d6babe4c0f]

Voorzichtig op een Mac? Ik niet hoor. Helemaal nergens voor nodig. :mrgreen:

Ook dit soort emails open ik met een gerust hart, en mocht het dan toch een virus zijn dan is dat gelijk de eerste voor de Mac op OSX.

Of een lief applescriptje dat je homedir leegkiept :) Naja je klikt het, je weet het :D