vreemde gekke rare tekens in voorkeuren preferences

Hallo allemaal Ik heb telkens vreemde folders (met rare tekens als naam) in mijn voorkeuren (preferences) map staan in mijn users bibliiotheek. [i:5edf709bbe](zie ingevoegd plaatje)[/i:5edf709bbe] Ik verwijder ze om de zoveel tijd, maar ze blijven terugkomen. Geen idee waar dit vandaan komt. Weet iemand wat dat is? Groet Jack.R [img:5edf709bbe]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=17872[/img:5edf709bbe]

Adobe Acrobat geïnstalleerd ?

eh, alleen de gratis reader (versie 7.0.7) (ik zie nu dat er ook reeds een versie 8 beschikbaar is) hoezo? doet acrobat dat?

Hij heeft dat trekje inderdaad...

Maar waar heb je de reader voor nodig dan ? In de regel is voorvertoning al goed genoeg.

nou, voor pdf bestanden, toch? gedownload van internet, als preview met printen, als test voor drukwerk, als communicatie met pc ebruikers die dan soms weer moeite hebben om een jpg of ander bestand 'nrmaal' te kunnen zien. Acrobat werkt voor zover ik weet toch goed op zowel een mac als een oc en met sommige klanten is het een handig preview middel Daarnast ben ik nniet zo'n fan van voorvertoning omdat ik het volstrekt onbetrouwbaar vind wat betreft 'werkelijke' weergave enzo. reader werkt opzich prima. Maar eh, explain yourself, acrobat doet dit dus. Valt het te voorkomen, zo ja , weet jij hoe. Als ik alles van reader 7.0.7 weggooi en de nieuwe versie 8 installeer, zou ik dan van het probleem af zijn?

[quote:a7fdc54d0b="Jack Rabbit"]nou, voor pdf bestanden, toch?[/quote:a7fdc54d0b] Die kan voorvertoning prima aan... vandaar dus ook mijn vraag waarom je daar de losse Reader nog bovenop wilt zetten.

[quote:a7fdc54d0b=“Jack Rabbit”]Valt het te voorkomen, zo ja , weet jij hoe.[/quote:a7fdc54d0b]
Voor zover ik weet is het een bug, een oplossing heb ik nog niet voorbij zien komen, en er zijn toch al meerdere topics over dit probleem geweest… Aan de andere kant nemen ze weinig plek in, en staan ze op een locatie waar je als het goed is niet vaak komt…

het is zo dat voorvertoning het ook kan ik vind dat niet fijn. daarnaast gebruik ik het dus ook voor een aantal andere dingen.

ik ga nu alles van reader 7.0.7 weggooien en versie 8 installeren
(en al die rare prefs weggooien)
Es kijken of het probleem daarmee verholpen is.

thanx for je reactie
(ik weet nu in ieder geval dat het niets engs is ofzo,…toch?)

Je hoeft niet gelijk je prullenmand te legen na het wissen...

Als het dan toch iets belangrijks bevat kun je het er nog uit vissen, maar je moet wel even herstarten, anders blijven de bestanden nog actief, ook al staan ze in de prullenmand. Na een herstart niet meer.

?? ik snap je niet helemaal wat bedoel je precies? dat ik alles wat met acrobat te maken heeft wel in de trash kan gooien, maar de trash niet hoef te legen omdat ik misschien belangrijke docs zou hebben kunnen weggegooid..?? En dat laatste snap ik ook niet helemaal. Als iets in de trash zit, dan blijft het 'actief' totdat ik heb ge-herstart.!? Wat bedoel je met actief, dat, als ik op bijv. een pdf doc zou klikken ergens, acrobat (wat in de trash zit) vóór herstart daarop reageert (en dus het doc opent), maar na herstart niet ..!? Bedoel je dat?

(niet dat het iets uitmaakt trouwens, want ik heb de trash al geleegd, en er zat niets belangrijks in, dat heb ik gechecked), thanx for the tip nevertheless

Stel dat het een onderdeel is van een programma wat al draait, zal het bestand blijven werken... ook al staat het in de trash. Het kan dus zo zijn dat het programma goed lijkt te werken na het weggooien van de bestanden, maar dat komt dan doordat de bestanden nog gewoon werken vanuit de trash. Pas na een herstart is dat niet meer het geval, en kun je kijken of alles nog goed werkt. Is dat het geval, DAN weet je zeker dat het veilig is om de trash weg te gooien.

Heb alles wat met acrobat reader te maken heeft in de trash gegooid en de trash geleegd en had idd een testje gedaan door het klikken op een pdf bestandje Het bestand (wat altijd eerder door acrobat reader werd geopent) werd nu door voorvertoning geopent. Wat erg lang duurde by the way (een 4 pagina spread, een enkel A4-tje gaat een stuk vlotter) Dus volgens mij is reader een goner, don't ya think? (nog ff herstarten to be sure en dan versie 8 downloaden en installeren)

[quote:c865fcc707="Jack Rabbit"]Heb alles wat met acrobat reader te maken heeft in de trash gegooid en de trash geleegd en had idd een testje gedaan door het klikken op een pdf bestandje[/quote:c865fcc707] Maar wat als dat testje niet goed ging omdat er een bestand nodig was maar ontbreekt ? Dan was er geen weg terug, omdat je de Trash al geleegd hebt... daarom adviseerde ik dus om de trash niet te legen, en alleen te herstarten. Dat heeft hetzelfde effect, met het verschil dat je het nog ongedaan kunt maken.

:slight_smile:

Ik snap het, maar ik ben zeer zorgvuldig te werk gegaan toen ik alle acrobat reader singen heb weggegooid. Een voor een, handmatig. Maar ik begrijp dat je me wilt waarschuwen, ik zal zeker niet de eerste zijn die per ngeluk dingen wegflikkert die die eigenlijk niet had moeten wegflikkeren :-)

Nu ga ik herstarten ! (alle rare prefs zijn weg, trash geleegd via ‘leeg prullebak veilig’, want voor zover ik weet is dat een functie die de prullebak echt grondig leegt)

[quote:15d7b9b8c3="Jack Rabbit"]ik zal zeker niet de eerste zijn die per ngeluk dingen wegflikkert die die eigenlijk niet had moeten wegflikkeren[/quote:15d7b9b8c3] Helaas niet... het barst van de topics van mensen die hele mappen kwijt zijn omdat ze bijna zonder na te denken alles naar de trash slepen en gelijk legen.... dat legen is iets wat ik eigenlijk alleen maar doe als mijn schijfruimte krap wordt, en zelfs dan kijk ik eerst nog na wat er in de trash staat.

Epson scanner?

Driver van bepaalde Epson scaners schrijft ook mappen met vreemde namen.
Kwam voorbij bij macosxhints.com

obi

Tja, heb ik ja, een epson scanner Ik heb zojuist m'n prefs weer es bekeken en er staan alweer een stuk of drie van die rare filenamen. Ik zal es checken bij mocosxhints. thanx for the tip Jack.R