Vreemde InDesign foutmelding

Ik krijg deze foutmelding als ik een aangeleverd document open van InDesign —>

[img:a8d2a4791b]http://img292.imageshack.us/img292/4075/foutmeldingindd4sl.jpg[/img:a8d2a4791b]

Ik heb het al met verschillende versies van Indesign geprobeerd, maar het lukt niet.
Wat betekend deze melding :??

Volgens de melding gemaakt met de eerste test versie van ID. Zou dus versie 0.x zijn.

even aan je klant vragen of ze een recente (en legale versie) kunnen aanschaffen. :evil:

[quote:50282dad16="EagerB0bNerd"]even aan je klant vragen of ze een recente (en legale versie) kunnen aanschaffen. :evil:[/quote:50282dad16] Dat loop ik de hele ochtend al te mopperen, en ze vinden me niet zo lief meer......

[url=http://www.adobe.com/support/techdocs/326476.html]Adobe geeft dit aan[/url], ik vrees dat de klant zijn werk moet overmaken. :D , want het is een bestand van 20 MB.

Ordervoorbereider belt de klant op. Het zal mij benieuwen.

Vijfhonderd procent zeker dat dit een illegale versie is. Je kan daar dan wel mee werken op je computer, maar vanaf het ogenblik dat je de file tracht te openen met een legale versie weigert hij.

Legaal werken heeft z’n voordelen.

Dit heeft niks te maken met illegaal of niet-illegaal. Deze melding krijg je als je een bestand maakt met een beta-versie van Indesign en die vervolgens probeert te openen op een nieuwere Final-release.

Je kan die niet openen op een ‘final-Indesign’. Je zal hem gewoon terug moeten sturen naar degene die hem gemaakt heeft en hem het zelf laten uitzoeken. Of hem vragen of hij de layout PDF-t. Maar ik zou de bestanden dan zeker extra controleren met Pitstop of iets dergelijks. Beta is niet voor niks beta.

Je kan je afvragen hoe de opdrachtgever aan een beta versie gekomen is.

[quote:123e4eaa61="Zora la rousse"]Je kan je afvragen hoe de opdrachtgever aan een beta versie gekomen is.[/quote:123e4eaa61]

Daar heb je wel gelijk in. Ik denk ook wel dat het zaakje ‘stinkt’ hoor in dit geval. Maar ik zou zeker zorgen dat jij niet aan die bestanden gaat proberen te werken. Als er onverwachte problemen ontstaan loop je risico.

Ik heb vroeger ook wel eens test-versies van Indesign gebruikt, gewoon uit nieuwsgierigheid om het ‘nieuwe’ alvast uit te proberen. Toen liep ik ook tegen dit probleem aan, dat ik die bestanden niet kon openen. Maar dat was natuurlijk geen cruciaal materiaal. Niemand gaat nieuw drukwerk in een beta-versie maken.

Bijna alle meldingen komen voort van gedowloade versies. Iemand doet een upload op één of ander P2P server en verandert de naam in InDesign versie CS of CS2 en daar begint het allemaal. Het is eenvoudig te controleren als het mapje met de verwijzing naar de web-controle systeem is verdwenen dan wil ik er wel geld om verwedden.

Ik heb alleen het InDesign document, niet het programma. Dus dat kan ik niet nalopen. Maar ik laat het nu aan de ordervoorbereider over.

P.s.: zowel mijn werkgever (CS) als ik (2.0) heb een officiële InDesign ;-).

Is het document in de CS2 versie aangemaakt? Ik denk niet dat de legaliteit van het programma er iets mee te maken heeft. Als je baas de CS1 versie heeft dan krijg je die melding ja.

FF voor de duidelijkheid: InDesign CS = InDesign 3.0 InDesign CS2 = In Design 4.0 (gloednieuwe versie is de allerlaatste) InDesign 2 = InDesign 2 (joh!) Dus zora: Je baas heeft ID 3 en jij ID 2??

nee hoor, het dokument is extern aangeleverd door een klant of voorbereid of zoiets. En die heeft de investering niet willen doen, of kent iemand die dat programmaatje van die poenpakkers van Adobe wel even snel zal installeren, en dus zitten de mensen met de legale versie met de problemen.

Een hoop gerotzooi omdat iemand de kantjes ervan afloopt. Bureau moet goedkoop werken, dus zal ik wel zelf al iets doen, maar investeren in soft, ho maar, nee dat moet het bureau maar doen. Ii zal wel lekker een oplossingetje vinden.

Klerezooi.

Een ziekte van deze tijd, alles is toch gratis: software, muziek, films…

Allemaal niks van aantrekken Zora, gewoon de extra tijd en kosten aanrekenen. Die taal herkend iedereen.

[quote:188c3b2ce6="MacBjorn"]Is het document in de CS2 versie aangemaakt? Ik denk niet dat de legaliteit van het programma er iets mee te maken heeft. Als je baas de CS1 versie heeft dan krijg je die melding ja.[/quote:188c3b2ce6]

ik heb het even getest,

als je een CS2 document wilt openen in CS krijg je de volgende foutmelding:

Cannot open “madewithCS2.indd” . Please upgrade your plug-ins to their latest versions, or upgrade to the latest version of Adobe Indesign.

dus dat is het niet…

Je kan een CS2 dokument niet openen in CS1.

Als je een CS2 dokument wil uitwisselen met een CS1 gebruiken moet je het bewaren als Interchange document.

Export> en dan niet kiezen voor de standaard *pdf maar onderaan voor Interchange kiezen.

Maar dat heeft niets te maken met de foutmelding van onze rode vriendin.

Oke, ik heb zelf geen CS2.... Maar ik ben wel benieuwd hoe dit probleem opgelost gaat worden en wat precies de oorzaak is geweest.

Dit probleem kan niet opgelost worden. Ofwel opnieuw maken door Zora ofwel legale software kopen.

[quote:2f7265c0b4="Carlo"]Dit probleem kan niet opgelost worden. Ofwel opnieuw maken door Zora ofwel legale software kopen.[/quote:2f7265c0b4] P.s.: de klant maakt dit maar over, ik lever het niet aan !