Vreemde opstart

Hallo,

Zojuist kwam ik thuis met mijn iBook en toen ik deze terug opgestart had stond er in het lijstje van de accounts enkel een knopje met de tekst ‘Andere…’. Al de bestaande accounts waren uit het lijstje verdwenen. Als ik andere koos kon ik de account naam ingeven en het wachtwoord, maar bij alle accounts mislukte dit.

Even een herstart gedaan en toen was alles terug normaal.
Kan iemand me vertellen wat er gebeurd was? Was mijn iBook opgestart in een of andere speciale modus?

Gebruiker 'Andere' is de rootgebruiker. Soms met de Terminal of Netinfo-beheer zitten spelen?

[quote:f9cec22a68="Oppie"]Gebruiker 'Andere' is de rootgebruiker. Soms met de Terminal of Netinfo-beheer zitten spelen?[/quote:f9cec22a68]

De root account is geactiveerd, maar dat is al maanden geleden gebeurt. Recent heb ik niks veranderd via netinfo of de terminal.

Toen ik op andere klikte kon ik gewoon een account naam ingeven en en wachtwoord. Maar alle accounts werkten niet.

En ik ‘speel’ niet :wink: Ik weet wat ik doe :evil:

[quote:5448099b46="masuran"]Toen ik op andere klikte kon ik gewoon een account naam ingeven en en wachtwoord. Maar alle accounts werkten niet.[/quote:5448099b46] Nee, de bedoeling is dat je via "Andere" inlogt als root, dus daar typ je onder naam "root" in en onder wachtwoord het rootwachtwoord.

Maar waarom heb je al maanden de root geactiveerd als je niet weet hoe je als root moet inloggen?

eum... dat weet ik wel :)

Ik heb de root account geactiveerd omdat ik deze nodig had. Alles werkte maanden zoals het moest.