Vreemde verandering van taal

Zolang ik Panther heb geïnstalleerd (al vanaf het prille begin) stond de omschrijving van alle applicaties op mijn HD in het nederlands. Sinds een week zijn deze tot mijn stomme verbazing verandert in het engels Programma’s is nu Applications, Hulpprogramma’s - Utilities etc. heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit weer terug kan krijgen in het nederlands?

Heb je in je Finder.voorkeuren -> geavanceerd 'Toon alle bestandsextenties' aangevinkt?

Deze stond idd aangevinkt. Heb hem uitgezet en alles is weer zoals het was. Veel dank voor deze snelle oplossing!!

[quote:c69af17620="SoSuMe"]Deze stond idd aangevinkt. Heb hem uitgezet en alles is weer zoals het was. Veel dank voor deze snelle oplossing!![/quote:c69af17620]

Ik vind dat juist handig… mijn moeder gebruikt nl. mijn ibook wel eens, en die staat dus ingesteld op Nederlands (vind ze fijner… ik daarentegen vind engels toch wat fijner klinken… dan heb je tenminste niet last van sommige brakke vertalingen :P)

Zoals "bestanden worden geëxtraheerd.....".

[quote:78fbbe6684="colpolyp"]Zoals "bestanden worden geëxtraheerd.....".[/quote:78fbbe6684] ja onder andere.. ik kan me er gewoon soms een beetje aan ergeren :P