Vreemde vraag...?

Wellicht hoort deze vraag hier niet thuis....

Sinds 2 weken ben ik de gelukkige bezitter van een nieuwe iMac 17" met 1gHz intern geheugen en 160 GB harddisk.
Alles is reeds geinstalleerd op de iMac, zowel OS X Panther als iLife etc…
Mocht ik ooit eens de behoefte hebben om alles opnieuw te installeren dan vraag ik me af of iLife ook op de 2 meegeleverde DVD’s/CD’s staat. Of wordt het alleen bij een nieuwe iMac geinstalleerd en heb ik het niet op een DVD staan?

Tevens heb ik voor OS X en voor iLife bepaalde coupons meegeleverd gekregen voor nieuwere versies, wat kan/moet ik hiermee?

Groet,

[quote:a1ab699695="lino"]Mocht ik ooit eens de behoefte hebben om alles opnieuw te installeren dan vraag ik me af of iLife ook op de 2 meegeleverde DVD's/CD's staat.[/quote:a1ab699695]

Als het goed is heb je bij je systeem twee verschillende soorten CD’s / DVD’s gekregen. Je hebt je “Mac OS Install” systeem CD’s/DVD en waarschijnlijk ook “Software Restore”. De eerste CD’s/DVD is het “kale” OS X, alle eventuele extra’s als AppleWorks en iLife etc staan op de “Software Restore” CD’s, welke je na een clean install gebruikt NA installatie van OS X zelf.

[quote:a1ab699695=“lino”]Tevens heb ik voor OS X en voor iLife bepaalde coupons meegeleverd gekregen voor nieuwere versies, wat kan/moet ik hiermee?[/quote:a1ab699695]

Niets. Ze geven ongeveer aan wanneer je een nieuwe versie kunt verwachten. Dit is namelijk altijd net even NADAT die bonnetjes verlopen zijn. Welkom in de wereld die Apple heet.

Bedankt voor je antwoord, ik heb inderdaad 2 dvd's/cd's gekregen.

Wat betreft de coupons wil ik nog zeggen dat je bij een Microsoft produkt helemaal niks kan verwachten dus wat dat betreft niets dan lof voor Apple.

Ik ben dan ook uitermate tevreden!

[quote:643a77fdd3="iRuben"][quote:643a77fdd3="lino"]Tevens heb ik voor OS X en voor iLife bepaalde coupons meegeleverd gekregen voor nieuwere versies, wat kan/moet ik hiermee?[/quote:643a77fdd3]

Niets. Ze geven ongeveer aan wanneer je een nieuwe versie kunt verwachten. Dit is namelijk altijd net even NADAT die bonnetjes verlopen zijn. Welkom in de wereld die Apple heet.[/quote:643a77fdd3]
ROFL :lol:

Ik heb als ik het me goed herinner jaren geleden eens zo’n bonnetje gebruikt om OS 8 wat goedkoper te krijgen. Maar voor de rest liggen ze hier nog allemaal te liggen.
Het wordt tijd dat Apple bij een nieuwe OS release eens de bonnetjes gaat incasseren.

Leuk bedacht, lino, maar het klopt niet. Ik heb destijds zo'n bonnetje kunnen gebruiken om met korting van 8.6 naar 9.0 te upgraden. En ik heb er 10.1 voor bijna gratis mee kunnen krijgen. En wat dacht van je van al die mensen die goedkoop hebben kunnen upgraden van Jaguar naar Panther omdat ze die na een bepaalde datum hadden aangeschaft? Dat van die datum klopt sowieso niet, want die staat er niet eens op. De waarde van de bonnetjes is betrekkelijk, dat ben ik met jullie eens, maar verder zijn jullie wel erg negatief.