[vrg] mp3PRO & iTunes?

Vraagje:

Is er een (gratis) decoder voor mp3pro op de Mac zoals op het wintelplatform het geval is? Een soort dBPoweramp of beter: een iTunes codec! Ik heb een aantal mp3pro mixes en zou die graag in iTunes willen beluisteren. Voor winamp kon je indertijd (in een ‘grijs’ verleden :sealed: ) gewoon een plugin of update downloaden en luisteren.

Ja ik weet dat Audion bestaat maar $29,95 wens ik niet te betalen, dan maar op de PC omzetten… :cry: ik begon nu juist net zo te wennen aan iTunes.

Als je Audion download krijg je een week om dingen uit te proberen. de eerste week kan je alle dingen die de echte Audion ook kan. Na een week niet meer, dus download audion, codeer alle MP3PRo bestanden en zet ze in iTunes en gooi Audion er weer af

Thijs, dat je het niet gewoon post voor h'm :mrgreen:

Sorry hoor, maar volgens mij hoort dit hier niet thuis!

Vette kans dat de applicatie iTunes corrupt raakt, als je bestanden in de pakketinhoud zet.

Hmm ja omzetten binnen de trial is inderdaad ook een mogelijkheid!

Als ik het goed begrijp: Decoden blijft hij doen in sessies van 30 min. Encoden doet ie 20x of 30 dagen.

Zal eens kijken…jammer dat er geen iTunesplugin is. :apple: geeft natuurlijk terecht de voorkeur aan AAC ipv een betaald en minder populair formaat.

[edit]
Mijn dank voor de reacties! paar puntjes:

[list:c2e0c1cc2a]
De geluidskwaliteit lijkt iets minder dan met winamp op de pc. Vooral het stereobeeld is smaller en de echt hoge tonen iets minder fris. De pro codec werkt wel want zonder klinkt het als AM-radio.

Wat gaat dat decoden traag: 0,65x op een 1.25 Ghz G4, hij komt niet verder dan 8-9% processor belasting…

Ik kies voor een andere oplossing, cd-rommetje mee naar een kennis, op de pc omzetten en importeren in iTunes.
[/list:u:c2e0c1cc2a]