vrije frequenties voor iTrip binnen Europa

Beste Macers,

Deze zomer ga ik weer met mijn gezin naar Italië. Lekker muziekje voor onderweg en karren maar.

Probleem:
Ik heb een iPod met daarop een iTrip.
Nu ben ik opzoek naar vrije frequenties voor Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Italië, zodat ik ongestoord van mijn muziek kan genieten.

Op de website van Griffin is een mooi overzichtje te vinden van US staten met de vrije frequenties.
Kan iemand mij helpen of per land enkele vrije frequenties opgeven?

Groetjes

MacJack

Op de site staat ook ergens een overzicht voor Europa. Inclusief bijbehorende bestande voor je iPod.

Pbook

Ja, de frequenties heb ik gevonden en allemaal gedownload. Maar ik kan geen overzicht vinden van welke frequenties vrij zijn. Ik krijg iedere keer veel storing van andere zenders.

De ether zit erg vol. Er zijn ook niet echt frequenties vrij, alleen maar frequenties waar je op een bepaald moment even geen last hebt. Ik heb zo'n ding en het grootste gedeelte van de tijd is ie niet bruikbaar. HEt is hier al meer aan de orde geweest. Het idee is leuk en zal in Alaska wel werken maar.

Pbook.

Zo'n iTrip (of elk ander apparaat dat op de FM-band uitzendt) is toch gewoon verboden in Europa? Niet zo raar dus dat Griffin die info niet op de website zet. Europese Apple Stores verkopen 'm toch ook niet? Hebben jullie 'm uit de VS gehaald?

Herstel: ze staan er dus wél op, maar is het nou toegestaan of niet?

Nee, ze zijn niet toegestaan. Het is voor de wet een zender. Gewone mensen mogen zonder vergunning alleen op de 27MC uitzenden. Voor alle andere zenders, dus ook draadloze microfoons het je een vergunning nodig. Tegenwoordig is de frequentie waarop accesspoint zitten geloof ik ook vrij, hebben alleen maar een typegoedkeuring nodig. Maar verder zijn zenders verboden, hoe klein het vermogen ook is.

Pbook

Holi Geert,

De spelregels met de iTrip zijn als volgt:

De iTrip werd in Nederland op de markt gebracht en dus ook verkocht.
Echter de Nederlandse overheid ontdekte dat het apparaatje, zij het op korte afstand, een signaal uitzend. Het uitzenden van een signaal via de FM band is niet toegestaan in Nederland, want daarvoor heb je een zendmachtiging nodig.
Dus werd de iTrip van de markt gehaald.

Zoals het wel vaker gaat met de Nederlandse wetgeving, zitten er een paar hiaten in. De Nederlandse overheid heeft, met het van de markt halen van de iTrip, naar mijn mening, niets gemeld over de gebruikers die inmiddels al een iTrip hebben. Naar mijn idee hebben de gebruikers hun iTrip niet hoeven inleveren. Maar of ze nog gebruikt mogen worden?

Groeten

MacJac

[quote:30090dce38="MacJac"]Holi Geert, <snip>

Het uitzenden van een signaal via de FM band is niet toegestaan in Nederland, want daarvoor heb je een zendmachtiging nodig.

Maar of ze nog gebruikt mogen worden?

[/quote:30090dce38]

Heb je die vraag al niet zelf beatwoordt?

Ik ga elk jaar naar Italië op vakantie met mijn iTrip en België, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland geven niet echt problemen, daar zijn er genoeg vrije frequenties... italië is een ander paar mouwen, daar zitten de zenders echt haardik op elkaar en is het bijna onmogelijk om een goede frequentie te vinden. En als je er één hebt dan komt er na een tiental kilometer wel een andere zender te dicht in de buurt. Vertrouw in Italië niet enkel op je Itrip, neem ook enkele CD's of zo mee

Wat je wel kan proberen is de antenne van je autoradio uittrekken, hierdoor zou het signaal van de iPod beter moeten doorkomen

gewoon op de radio een freq. opzoeken waar je ruis of niets hoort en je iTrip daar op afstemmen, zo doe ik het altijd

edit/ btw, ik ben nog geen maccer maar nóg slechts alleen een iPod-deraar :stuck_out_tongue:
Mac Mini komt er aan, k wacht op de update en voldoende vermogen (= geld)