Vrije ruimte verwijderde bestanden

IK heb juist wat films van mijn ext. hd verwijderd zodat ik terug wat vrije ruimte had, maar als ik cmd+i doe op die ext. hd dan blijft de vrije ruimte hetzelfde. Bij schijfhulp programma heb ik dan maar wis vrije ruiimte een keertje laten lopen maar ook dat was zonder resultaat .

Hoe kan ik dit oplossen?

Is al vaker besproken hier ;-)
Sluit je externe hd aan op je Mac en leeg dan de prullenmand.

Ik heb ook hetzelfde euvel.
Al doe ik veilig verwijderen en is de prullenmand zo leeg als het maar kan, de vrije ruimte wordt niet herberekend. Zelfs niet na 3x opnieuw opstarten. Raar, ook al ben ik helemaal up-to-date.

Ik wist niet direct welke zoekterm ik moest gebruiken om bij het juiste item uit te komen.
Maar in ieder geval bedankt voor het antwoord, het heeft succes gehad.

Mooi zo.
Je kan bovenaan in het venster van OMT klikken op je eigen naam; dan kom je in Dashboard en klik je abonnement topics aan. Daar zie jij alles terug waar jij iets mee hebt.
Waarschijnlijk heb ik jouw topic verhuisd naar Hardware, omdat het gaat over je externe hd in dit geval.

Ik heb ook een probleem om de prullenbak te legen dit staat erin
2
3
4
5
bbq
bbq 2010
bbq 2010 17-58-32
bbq 2010.fcp
bbq foto.m4v
Bbq op de camping
familiefilm_05-30-10_1638
familiefilm_05-30-10_1803
familiefilm_05-30-10_1906
fietsen
fietsen.dvdproj
fietsen.fcp
louis smits
naamloze map
en dit schermpje krijg ik te zien als ik hem wil leegmaken waar moet ik het zoeken (ben nog maar kort in het bezit van een apple computer.

De bewerking kan niet worden voltooid, omdat u geen bevoegdheden hebt om toegang te krijgen tot sommige onderdelen.

gr timmerman

Sluit voor de zekerheid alle programma's even af en open Schijfhulpprogramma. Klik daarin links bovenin je hd aan en klik dan onderaan Herstel schijfbevoegdheden. Laat dit gewoon zijn gang gaan; kan een paar minuten duren.
Als dat klaar is, probeer dan nogmaals je prullenmand te legen door in het Finder menu te kiezen voor Leeg prullenmand.

ik heb gedaan wat je schreef maar het lukt nog steeds niet.

timmerman

Herstart je Mac eens en probeer het dan nog eens....

Het lukt nog steeds niet.

Maak een map aan op je bureaublad en verplaats daar alle onderdelen naar toe die in je prullenmand staan. Selecteer vervolgens al die onderdelen weer en doe de toetscombinatie [cmd] backspace.
Probeer dan weer je prullenbak [i]gewoon[/i] te legen.

Lukt dat niet, doe dan deze procedure weer, maar dan 1 voor 1 naar de prullenbak en per onderdeel verwijderen. Misschien is er één onderdeel wat alles blokkeert......

Ik ga het proberen morgen ga nu afsluiten ik laat het weten of het gelukt is alvast bedankt.

gr timmerman

Ok. Succes in ieder geval.

Terminal: commando rm -R en sleep de inhoud van de prullenmand achter dit commando dan druk je de Return- of Entertoets.
[code]
rm -R <gesleepte map>
[/code]

Een beetje gevaarlijk voor timmerman, aangezien hij niet echt bekend is met de Mac (zegt hij in zijn eerste post).
Dus is misschien wat meer uitleg noodzakelijk....

@Hansi2124: als moderator moet jij toch wel weten dat dit simpelweg een rechtenprobleempje is.

Gooi de bestanden in een map op je bureablad en doe Command+i.
Kijk dan helemaal onder in de onderste kolom en klik op het slotje, voer je wachtwoord in en geef alles uit het rijtje "lezen en schrijven"-rechten.
Klik als laatste op het tandwieltje en klik op "Pas toe op alle ingesloten onderdelen".

Gooi dan de map weg.

Dit zou moeten werken.:wink:

[quote=Vinhelper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/vrije-ruimte-verwijderde-bestanden#post-2050825 time=1284348867]@Hansi2124: als moderator moet jij toch wel weten dat dit simpelweg een rechtenprobleempje is.[/quote]
In de eerste plaats heeft het moderatorschap niets te maken met dat je van alles op de hoogte bent.....
In de tweede plaats:
[quote=Hansi2124 url=http://www.onemorething.nl/community/topic/vrije-ruimte-verwijderde-bestanden#post-2050621 time=1284309577]Sluit voor de zekerheid alle programma\'s even af en open Schijfhulpprogramma. Klik daarin links bovenin je hd aan en klik dan onderaan Herstel schijfbevoegdheden. Laat dit gewoon zijn gang gaan; kan een paar minuten duren.
Als dat klaar is, probeer dan nogmaals je prullenmand te legen door in het Finder menu te kiezen voor Leeg prullenmand.[/quote]

Nou het lukt nog steeds niet ik heb gedaan wat vinhelper adviseerde maar geen succes heb ook op het b blad een map aangemaakt alles er naar toe gesleept het enige wat er dan verwijderd word is de map die op het b blad stond heb het ook een voor een gedaan maar ook dit gaat niet en als de map die op het b blad werwijderd is komt de volgende tekst weer tevoorschijn.

De bewerking kan niet worden voltooid, omdat u geen bevoegdheden hebt om toegang te krijgen tot sommige onderdelen.

gr timmerman

Heb vandaag een uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten en mij een hoop laten uitvoeren maar niets lukte op het laatst kreeg ik de tip om trash.it te downloaden en ja hoor de prullenmand is weer helemaal leeg
dit wilde ik even laten weten.

gr timmerman

Hé, da's mooi!