Vrijstaand beeld incl pad / masker zo klein mogelijk opslaan

Mijn vraag kan niet zonder uitleg van hetgeen ik doe. Wij maken beelden vrijstaand en wel via onze Nepalese vestiging. Nu is het zo dat de bandbreedte daar niet hetzelfde is als we in Nederland gewend zijn. Dit zorgt dus voor lange download / upload tijden: van100 tot 200 MB per uur. Gezien de hoeveelheden beelden die wij vrijstaand maken is dit dus niet optimaal. We hebben een server op de backbone gezet (ISP) en dit helpt al een hoop. We gebruiken natuurlijk: zip, rar, yousendit, etc maar met wisselend succes.

We groeien hard op dit moment en daardoor neemt dus het aantal beelden dat we verzenden toe, zie hier de wens naar nog slimmere compressie. Op dit moment lijkt het alsof “EPS met het pad erin opslaan en JPG hoogste compressie” de beste kwaliteit geeft en de laagste bestandsomvang. Weet iemand nog andere manieren om de bestanden nog kleiner te krijgen, zonder verlies van kwaliteit (!) en inclusief het pad/masker?

Alvast bedankt!

Frankvrij, je zou denk ik 2 opties hebben...

1. Je kan de preview-icoon die voor de layer staat (het oogje) uitzetten en dan saven.
    Scheelt ook weer ruimte. Met psd’s scheelt dit vaak veel mb’s.

2. De ruimte buiten de paden wit maken. Stel dat je een blikje vrijstaand maakt, en alles
    buiten het blikje is gekleurd, dan kost dit ook veel ruimte. Natuurlijk is het ook wijs om
    alles krap te “croppen”, zodat je niet veel overtollig beeld hebt wat je niet gebruikt.

succes.

[offtopic]Wat een uitstekend initiatief Frank! Hiermee bespaar je anderen veel tijd en moeite (die al zo schaars is), tegen een wel heel redelijke prijs.[/offtopic]

Thx!

Optie 2 zou inderdaad goed kunnen werken bij productshots, ik zal eens kijken wat dit aan ruimte spaart. :slight_smile:

gr. Frank

[off-topic] zo, deze gaat zeker in de bookmarks bij ons bedrijf! cool! 8)

[quote:d560f07953="iBert"][offtopic]Wat een uitstekend initiatief Frank! Hiermee bespaar je anderen veel tijd en moeite (die al zo schaars is), tegen een wel heel redelijke prijs.[/offtopic][/quote:d560f07953]

Thx, dat was de bedoeling toen we het opgezet hebben: de beparing in tijd/geld/moeite zorgt ervoor dat iedereen in de keten wat vaker een glimlach op z’n gezicht heeft… :slight_smile:

Als je nou een soort 'offline' versie naar Nepal stuurt (dus flinke compressie, jpg o.i.d, 72 dpi) en alleen een file terugkrijgt met alleen het pad erin? Moet je in NL de boel weer samenvoegen, maar met een goeie (universele) naamgeving moet dat lukken, lijkt mij.

My 2 cents…

[quote:af0ea4530f="Tjerker"]Als je nou een soort 'offline' versie naar Nepal stuurt (dus flinke compressie, jpg o.i.d, 72 dpi) en alleen een file terugkrijgt met alleen het pad erin? Moet je in NL de boel weer samenvoegen, maar met een goeie (universele) naamgeving moet dat lukken, lijkt mij.

My 2 cents…[/quote:af0ea4530f]

Dit ga ik zeker uitwerken, Thx!!

[quote:2fc24b5845="FrankVrij"][quote:2fc24b5845="Tjerker"]Als je nou een soort 'offline' versie naar Nepal stuurt (dus flinke compressie, jpg o.i.d, 72 dpi) en alleen een file terugkrijgt met alleen het pad erin? Moet je in NL de boel weer samenvoegen, maar met een goeie (universele) naamgeving moet dat lukken, lijkt mij.

My 2 cents…[/quote:2fc24b5845]

Dit ga ik zeker uitwerken, Thx!![/quote:2fc24b5845]

heb ik nou een portie vrijstaandmaken verdiend ;-)??

[quote:aa8ada42e5="Tjerker"][quote:aa8ada42e5="FrankVrij"][quote:aa8ada42e5="Tjerker"]Als je nou een soort 'offline' versie naar Nepal stuurt (dus flinke compressie, jpg o.i.d, 72 dpi) en alleen een file terugkrijgt met alleen het pad erin? Moet je in NL de boel weer samenvoegen, maar met een goeie (universele) naamgeving moet dat lukken, lijkt mij.

My 2 cents…[/quote:aa8ada42e5]

Dit ga ik zeker uitwerken, Thx!![/quote:aa8ada42e5]

heb ik nou een portie vrijstaandmaken verdiend ;-)??[/quote:aa8ada42e5]

dat zou zo maar eens kunnen ;))

om er nog een paar te verdienen: je zou met Automator en droplets een heel end moeten kunnen komen om de boel te automatiseren... foto's komen binnen op je NL FTP, worden automatisch geconverteerd naar een offline versie en geupload naar Nepal, komen als pad retour en worden automatisch weer samengevoegd en op je NL FTP gezet ter download...

Of draaf ik nou door? 8)

[quote:6f3ee5e5c6="Tjerker"]om er nog een paar te verdienen: je zou met Automator en droplets een heel end moeten kunnen komen om de boel te automatiseren... foto's komen binnen op je NL FTP, worden automatisch geconverteerd naar een offline versie en geupload naar Nepal, komen als pad retour en worden automatisch weer samengevoegd en op je NL FTP gezet ter download...

Of draaf ik nou door? 8)[/quote:6f3ee5e5c6]

nope;) dat is inderdaad de uitwerking:)

JPEG 2000 kan ook nog. Wel compressie, geen verlies. Alleen te openen in CS na installatie extra plugin van Adobe CD.