VST Effecten toepassen op 1 midi kanaal !!!!

Hee hallo allemaal, ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Ik ben onlangs overgestapt van Reason naar Cubase SX. Ik draai er wat Instrumenten op en heb een aantal VST effecten gekocht (in een pakket…bijv Ohm) nu kan ik echter nergens vinden hoe je een effect laat lopen op slechte een afzonderlijk midi kanaal. Bijvoorbeeld…ik heb Halion draaien op een midid kanaal en wil graag real-time een (derde party) effect op dit kanaal loslaten (roomulator) hoe kan dit nu !!! of moet ik dat via Master effects doen (dan gaan echter de andere Midi kanalen ook ‘meedoen’, das niet de bedoeling) Let op !!! Het gaat dus om het gebruik van externe effecten en niet om de reeds in SX ingebouwde effecten.

Ik hoop dat iemand me kan helpen !!!

Ken Cubase SX niet, maar dit klinkt alsof je op zoek moet naar iets als "insert" op een kanaal. Bij een mixer (hard- of software) kun je vaak effecten inpluggen (inserten dus) op 1 kanaal. Die komen dan tussen de "bron" en de "ouput" van dat kanaal terecht, en werken daardoor alleen op dat ene kanaal.

VST effekten kun je alleen op audio loslaten, niet op midi. je zult dus eerst de mididata om moeten zetten naar audio voordat je ze kan bewerken met effekten.