vuurwerk

Vanmiddag op mijn werk...

De accu van mijn PB was leeg, ik denk laat ik die maar even aan de lader doen. Dus ik druk die lader in het stopcontact, krijg ik me daar een hoeveelheid vonken over me heen, poef alle stoppen door… Hele winkel in het donker (het was ook nog druk op dat moment).

Gelukkig viel het allemaal nog wel mee, de adapter die kan de vuilnisbak in… Hij zat gelukkig nog niet in mijn Powerbook! Had AppleCare gebeld, kon zo een nieuwe krijgen valt onder de garantie :smiley: . Dat scheelt, moet het wel eerst vooruit betalen, als dan de stukke weer bij Apple is ontvangen krijg ik een refund. maar ok. Waarschijnlijk is dat geluk hebben, want het probleem zat denk ik in het stopcontact.

Hoezo denk jij in het stopcontact? Ik heb bijna altijd een vonk bij het insteken van mijn adapter van m'n iBook... en ik heb het van meer mensen gehoord. Voor de zekerheid plug ik altijd als laatste m'n iBook in (na het insteken van m'n adapter in het stopcontact) en als eerste weer uit bij het verwijderen van m'n adapter... :D Wel vreemd hoor! :?

Klopt, ik krijg ook altijd een vonk bij het insteken van de adapter, dat was ook zo bij mijn oude iBook. Heb dat eens nagevraagd, maar dat schijnt te komen door statische electriciteit. Kan iemand dat bevestigen??

Ik heb dat ook een keer gehad.

Zie iBoem power adapter.

Maar bij mij werkt de adapter nog.
De iBook wordt in ieder geval ook altijd als laatste ingestoken!

De vonkjes krijg ik ook iedere keer. Ik verwacht dan ook iedere keer weer dat het licht uitvalt, maar tot nu toe gaat het goed.

nou zeg, zelfde verhaal!

Mag dit wel gebeuren, Apple??? ik maak me toch wel een beetje zorgen nu over de veiligheid van alle andere powerbook gebruikers…