w8twoord van imac

hallo vriend van me heeft een imac gekregen van zijn tante omdat zijn oom is overleden.hij deed iets bij het grafische sector.weet ik allemaal niet. maar er zit w8twoord van zijn oom op :? zijn tante weet het niet want ze heeft niks met computers..

moet hij het nu weggooien ofzo want hij doet het niet :S gaat wel aan maar vraagt w8twoord…egt kut …

hij heeft ook de kassa bon…dus als iemand een iedee heeft
graaaaaaaag

Is het een OSX machine? Dan gewoon de installatie cd erin stoppen en daarvan opstarten. Dan zit in het menu ergens de optie: reset password of zoiets dergelijks, user selecteren, nieuw paswoord invoeren en hoppa. Had ik laatst ook met een iBook van de universiteit...

zie dus: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=43144

ik heb helemaal geen verstand ervan :S is zo`n pc

Linkje

ik kan nergens cd in doen :S die cd vakje heeft geen knopje om open te maken :S

als je pc start moet je die w8twoord op geven en gebruikers naam …ik owrd gek er van …

dus kan geen cd rom in doen want hij gaat niet open omdat er geen knop op zit

[mod:a8d534a5e0=“maceddy”]Link van gemaakt ivm forum breedte.[/mod:a8d534a5e0]

Hmmm... welke systeemversie staat er op die iMac? Mac OS X?

Bedoel je met ‘er staat een w8woord op’ dan je een scherm krijgt op als gebruiker in te loggen?

Zo ja, dan had zijn oom ook vast wel ergens de originele cd’s in de kast staan of in een la liggen die bij deze iMac horen. Via deze cd’s is een ‘root gebruiker’ aan te maken. Daarmee kom je wel een stap verder…

ja er zitten heeeele boel cd`s bij...maar hoe zit het eruit

[quote:d180dcda9d]ik heb helemaal geen verstand ervan :S is zo`n pc (...) dus kan geen cd rom in doen want hij gaat niet open omdat er geen knop op zit[/quote:d180dcda9d]

Wel… bij nader inzien is het wellicht veel beter om de iMac te verkopen en van de opbrengst een gewone PC (met Windows) te kopen. Plus een mooie bos bloemen voor je vriends tante…

ga ik ook doen denk ik dan schiet niet op zo

Als je bij het inlogscherm op de eject knop drukt (rechtboven op je toetsenbord, naast volume knoppen) gaat dan de cd la open? Zo nee, opnieuw opstarten met de muisknop ingedrukt, gaat ie zeker open.

Stop dan de cd van apple erin waarop staat ‘install cd 1’ of iets in die richting. Start opnieuw op maar ditmaal met de ‘c’ ingedrukt. Dan start ie van cd-rom op, volg dan de rest van het artukel waar al eerder naar gelinkt is.

[quote:4da5ffbcf2="meedlove"]ik heb helemaal geen verstand ervan :S is zo`n pc omdat er geen knop op zit[/quote:4da5ffbcf2]

Het knopje zit op je toetsenbord, rechts bovenin zit een driehoekje met een streepje eronder.

Hier is nou sprake van technofobie!

[quote:b44c2ee255="ee"][quote:b44c2ee255]ik heb helemaal geen verstand ervan :S is zo`n pc (...) dus kan geen cd rom in doen want hij gaat niet open omdat er geen knop op zit[/quote:b44c2ee255]

Wel… bij nader inzien is het wellicht veel beter om de iMac te verkopen en van de opbrengst een gewone PC (met Windows) te kopen. Plus een mooie bos bloemen voor je vriends tante…[/quote:b44c2ee255]

En van de rest van het geld… cursus nederlands misschien?

[quote:e77c4ce98e="SoSuMe"]....... cursus nederlands misschien?[/quote:e77c4ce98e] S is beter van eerst d8 ik zo 8)

[quote:1e8150efa2="ee"]voor je vriends tante[/quote:1e8150efa2]

Vriends? Nog nooit eerder het woord “vriends” gezien en geschreven…

Bedoelde ik wellicht “vriend’s”? Of “friends”?

?

Is de Getapo (=GeheimeTaalPolitie) ook hier aan de slag?

:roll: