WAAAT!? Demon geen ADSL snelheids verhoging!

Ik heb een zakelijke Demon DSL verbinding via BBNed. Ik heb geinformeerd wanneer de aangekondigde snelheids verdubbeling ingaat die BBNed doorvoert. En wat blijkt?!? Deze gratis verdubbeling geldt niet voor zakelijke accounts!!

Ik betaal nu 55 euro voor een 1024/512, terwijl een consument straks hetzelfde betaalt voor een 2048/1024!

Wat is dat nu weer voor een onzin? De sales afdeling van Demon zegt dat ik moet wachten tot er een ADSL oorlog op zakelijk gebied ontstaat. Da’s je reinste oplichterij want zij doen niet eens iets, het is BBNed die de verhoging doorvoert. Demon koopt dat toch gewoon in bundels?

Pfffff ik dacht dat Demon de beste was, maar nu overweeg ik ten zeerste om iets anders te zoeken!

Let wel ff op de versnijding van je verbinding. Zakelijk heb je vaak 1:10, consumenten 1:25 of 1:100. 1:1 of 1:4 is nog veel duurder.

Ik zou zeggen; ga voor het particulieren pakket, op je zakelijke rekening. Kun je als het goed is nog steeds de BTW terug vragen en heb je de dubbele snelheid... wat is het probleem?

Ik heb Business Internet van Versatel en deze jongens/meiden gaan ook niets doen aan snelheidsverhogingen.

Alleen de standaard KPN-verbindingen profiteren hier van.

Ik denk er dus ook heel hard om over te stappen van Versatel naar KPN.
Voor een euro of 5 minder krijg ik dan een twee maal zo snelle verbinding.

Iemand nog een aanrader? Ik dacht zelf aan Planet Internet (krijg je tenminste nog een gratis imode telefoon en ethernet modem).

KarelWillem: BBNed heeft zelf ook een snelheidsverhoging ingevoerd, wat dus niets met KPN te maken heeft.

Ik heb al meer rare verhalen gehoord over die snelheidsverhoging. Zo moet je bij SurfSnelAdsl.nl 40 euro betalen om je verbinding van de oude snelheid over te zetten naar de nieuwe snelheid… en die persoon had z’n aansluiting toen nog geen maand.

[quote:3119c58d89="Adriaan Mol"]Ik zou zeggen; ga voor het particulieren pakket, op je zakelijke rekening. Kun je als het goed is nog steeds de BTW terug vragen en heb je de dubbele snelheid... wat is het probleem?[/quote:3119c58d89]

Het irritante is dat Demon particulier geen facturen verstuurt. En die zijn nodig om de BTW terug te cashen. Ik had eerst een particulier pakket maar omdat ik geen facturen kreeg heb ik ellenlange discussies met ze gehad en toen uiteindelijk maar overgestapt op zakelijk, wat volgens hen eigenlijk niet kon.

Dus ehmm nogal gedoe en zo. :frowning:

Pas met het overstappen wel een ietwat op. het betreffen bijna altijd contracten voor minimaal een jaar (particulier). DAn zit je voor een jaar vast, terwijl je niet weet of bijv. KPN over een half jaar nog steeds de snelste is. Ook is het hele overstappen niet zo makkelijk. Er gaat erg vaak vaak iets fout. Soms moet je maanden wachten en loop je dus het risico off-line te zijn.

Bij Planet heb ik zo mijn bedenkingen: slechtste provider

[quote:e3331b7944="colpolyp"]Het irritante is dat Demon particulier geen facturen verstuurt. En die zijn nodig om de BTW terug te cashen. Ik had eerst een particulier pakket maar omdat ik geen facturen kreeg heb ik ellenlange discussies met ze gehad en toen uiteindelijk maar overgestapt op zakelijk, wat volgens hen eigenlijk niet kon.

Dus ehmm nogal gedoe en zo. :([/quote:e3331b7944]

klopt, %#@! demon stuurt geen facturen. Vreemd want op de afrekening (van je giro of bank) staat wel een factuurnummer. Ik heb ook al dezelfde discussie gevoerd, maar wil het er niet bij laten zitten. In hun eigen leveringsvoorwaarden, waar je akkoord mee gaat, wordt duidelijk over een factuur gesproken. Je mag toch verwachten dat je dan ook een factuur krijgt. Bovendien is het sowieso een vreemde redenatie, zakelijk wel een particulier geen factuur. Voor de belasting bestaat er trouwens geen verschil tussen een consumenten of zakelijk product, wat telt is het gebruik.

Verder voel je je natuurlijk behoorlijk genaaid, als je voor je zakelijke pakket meer betaald, maar minder krijgt. Dit was altijd al zo, maar met de aanstaande snelheidsverhoging vboor partikuliere klanten wordt het verschil wel erg groot. Zogauw mijn jaar bij Demon erop zit ben ik weer weg.

ik ook heb een consumenten verbinding bij demon - waar ik overigens zeer over te spreken ben, maar dat terzijde - én ik ben BTW-plichtig. Ik krijg (zoals gezegd) geen facturen van demon maar breng [b:ae7fc39498] wel [/b:ae7fc39498] elke maand het bedrag van de BTW in mindering. Ik heb nog [b:ae7fc39498] nooit [/b:ae7fc39498] controle gehad van de belastingdienst, en mochten ze wel komen dan overleg ik de afschriften van de bank en vertel erbij dat demon te lui is om facturen te sturen.

Mijn conclusie is dat dit product (de adsl-verbinding) niet is vrijgesteld van BTW er er dus gewoon in zit. Dus dan breng ik het in vermindering.

maarten

[quote:e53fde54b9="interFACE"]ik ook heb een consumenten verbinding bij demon - waar ik overigens zeer over te spreken ben, maar dat terzijde - én ik ben BTW-plichtig. Ik krijg (zoals gezegd) geen facturen van demon maar breng [b:e53fde54b9] wel [/b:e53fde54b9] elke maand het bedrag van de BTW in mindering. Ik heb nog [b:e53fde54b9] nooit [/b:e53fde54b9] controle gehad van de belastingdienst, en mochten ze wel komen dan overleg ik de afschriften van de bank en vertel erbij dat demon te lui is om facturen te sturen.

Mijn conclusie is dat dit product (de adsl-verbinding) niet is vrijgesteld van BTW er er dus gewoon in zit. Dus dan breng ik het in vermindering.

maarten[/quote:e53fde54b9]
Ja, er zit BTW in en ik was ook van plan het gewoon af te trekken. Het zijn tenslotte zakelijke kosten. Maar volgens mij is de regel wél dat je een factuur moet hebben, mét het BTW bedrag en (dat weten de meesten niet) met je naam en [b:e53fde54b9]volledige[/b:e53fde54b9] adres. Als je controle krijgt hangt het er natuurlijk vanaf hoe vervelend de inspecteur is die je treft. Mocht de aftrek (en BTW teruggave) geschrapt worden dan is dit “particuliere abonnement” opeens wel errug duur…
Maar ik zal het eens navragen bij mijn belastingadviseur.

[quote:8c7fdb604b="gretver"] DAn zit je voor een jaar vast, terwijl je niet weet of bijv. KPN over een half jaar nog steeds de snelste is. [/quote:8c7fdb604b]

Ach man, lul niet zo scheef… Als je het over ADSL hebt, dan is KPN de enige markt leider… BBNed doet niets anders dan het KPN netwerk bewerkstelligen en dus zullen zij nooit sneller zijn dan KPN. Wat ISP’s (Internet Service Providers → e.g. XS4All etc) betreft; Zij leveren alleen MAIL- en DNS- en een stel andere diensten diensten.

Sean

[quote:452fe4eabe="seantech"]BBNed doet niets anders dan het KPN netwerk bewerkstelligen en dus zullen zij nooit sneller zijn dan KPN.[/quote:452fe4eabe] Los van het feit dat het een krakkemikkige zin is "niets anders dan het KPN netwerk bewerkstelligen", klopt het niet. Er is wel degelijk een alternatieve netwerk aanbieder, en dus een echte concurrent van de KPN en dat is BBNed.. En ja, BBNed is toch echt sneller dan de KPN. De eerste DSL lijnen met 8 Mbits werden geleverd door BBNed. Volgens mij weet jij helemaal niet wie of wat BBNed is.

[quote:452fe4eabe=“seantech”]Als je het over ADSL hebt, dan is KPN de enige markt leider…[/quote:452fe4eabe]
De “enige” marktleider, ja, er kunnen moeilijk [b:452fe4eabe]meerdere [/b:452fe4eabe]marktleiders zijn…

Lol, ben blijkbaar een beetje wazig omdat ik niet zag wat dat ik een verkeerde woord heb gebruikt... zware dag gehad. Niet dat dat

BOB, naast het feit dat ik één woordje verkeerd heb geplaatst waarvan ik nu toe geef dat het een FOUT is, geeft jou geen recht om onzin uit te spurten over ADSL. Ik ben er vrijwel zeker van dat jij GEEN onderzoek hebt gedaan na mijn stuk te lezen. Ik verzoek je om de volgende keer dat jij op een post replied, eerst onderzoek te doen en met feiten te komen. Want dit is natuurlijk absurd BOB… Dit kan je gewoon niet maken.

Hoe het zit is als volgt:

Tussen jouw ADSL hardware en muur zit een kabel. Tussen dat kabeltje en de ADSL centrale (die overigens eigendom van KPN is) zit een telefoon lijn die eigendom is van KPN. BBNed maakt gebruik van KPN EIGENDOM. Ze huren de boel. Het zijn re-sellers BOB; RE-SELLERS! Helemaal geen concurentie. KPN vang hoe dan ook geld. Als ik met dit soort (ongehoorde) informatie kom snap ik niet dat jij zo maar -out of the blue- zeggen kan dat ik BBNed niet ken. Wat zegt jou dat ik geen vrienden/familie heb die bij BBNed werkzaam zijn? Dat bedoel ik.

BBNed de eerste met 8Mbit down / 1Mbit up? Dat zijn de ‘grenzen’ van ADSL (over één koper-lijn)… Als je die snelheden bij KPN wil krijgen, dan kan dat… Je moet er alleen veel geld voor neerleggen. Wil je over de ADSL grenzen heen, dan stap je naar KPN toe en vraag je een eigen lijn aan; bij voorkeur glasvezel.

Maar BOB… Als je mij ooit voor mijn “krakkemikkige zin” vergeven kan, dan weet ik zeker dat ik jou recht uit mijn hart vergeven kan voor jouw excessieve “nalatigheid”.

Mvg,

Sean.

[quote:1c7d7f6696="seantech"]Lol, ben blijkbaar een beetje wazig omdat ik niet zag wat dat ik een verkeerde woord heb gebruikt... zware dag gehad. Niet dat dat [/quote:1c7d7f6696] Dat dat wat? [quote:1c7d7f6696] BOB, naast het feit dat ik één woordje verkeerd heb geplaatst waarvan ik nu toe geef dat het een FOUT is, geeft jou geen recht om onzin uit te spurten over ADSL. Ik ben er vrijwel zeker van dat jij GEEN onderzoek hebt gedaan na mijn stuk te lezen. Ik verzoek je om de volgende keer dat jij op een post replied, eerst onderzoek te doen en met feiten te komen. Want dit is natuurlijk absurd BOB... Dit kan je gewoon niet maken.[/quote:1c7d7f6696] Wat is dit voor een flagrante kolder?! Iemand moet 'onderzoek' gaan doen voordat hij op jouw berichten mag reageren? Ben jij wel helemaal helder? Doe even normaal zeg! Jij komt met een bericht waar amper een Nederlands woord in valt te ontdekken, waarin je kennelijk probeert duidelijk te maken dat KPN in theorie dezelfde snelheid kan aanbieden als andere ADSL-aanbieders (zo, dat is even nieuws!), waarop iemand zegt (waar het feitelijk om gaat) dat er allang twee andere providers zijn die aan backbone meer hebben liggen (ja kneus, het gaat niet alleen om het stukkie koper van de centrale naar je huis, maar ook om de rest van het netwerk) dan KPN, en dan ga jij klagen?

[quote:1c7d7f6696]
Hoe het zit is als volgt:

Tussen jouw ADSL hardware en muur zit een kabel. Tussen dat kabeltje en de ADSL centrale (die overigens eigendom van KPN is) zit een telefoon lijn die eigendom is van KPN. BBNed maakt gebruik van KPN EIGENDOM. Ze huren de boel. Het zijn re-sellers BOB; RE-SELLERS! Helemaal geen concurentie. KPN vang hoe dan ook geld. Als ik met dit soort (ongehoorde) informatie kom snap ik niet dat jij zo maar -out of the blue- zeggen kan dat ik BBNed niet ken. Wat zegt jou dat ik geen vrienden/familie heb die bij BBNed werkzaam zijn? Dat bedoel ik.[/quote:1c7d7f6696]
Wat bedoel je nou eigenlijk? Loop niet zo ongefundeerd iemand af te zeiken man. BBNed zit onder de prijs van KPN, BabyXL zit onder de prijs van BBNed. Dan kun je lullen wat je wilt, maar dan gaat KPN niet verdienen op dat stukje koper wat ze verplicht moeten openstellen aan de andere providers. PUNT.

BBNed de eerste met 8Mbit down / 1Mbit up? Dat zijn de ‘grenzen’ van ADSL (over één koper-lijn)… Als je die snelheden bij KPN wil krijgen, dan kan dat… Je moet er alleen veel geld voor neerleggen. Wil je over de ADSL grenzen heen, dan stap je naar KPN toe en vraag je een eigen lijn aan; bij voorkeur glasvezel.[/quote:1c7d7f6696]
Zo zo, gaan we helemaal complete onzin ventileren? ADSL kan allang meer aan dan 8Mbit. ADSL2 usw is al tot 11 te krijgen. MIJN vriendelijke verzoek is je geouwehoer tot de lounge te beperken, en discussies over daadwerkelijk inhoudelijke zaken over te laten aan mensen die minimaal eens per week in de buurt van een krant komen.

Maar BOB… Als je mij ooit voor mijn “krakkemikkige zin” vergeven kan, dan weet ik zeker dat ik jou recht uit mijn hart vergeven kan voor jouw excessieve “nalatigheid”.

Mvg,

Sean.[/quote:1c7d7f6696]

Get a life. Je weet echt niet waar je het over hebt. Trust me.

Nou fijn, alleen omdat ik vandaag niet helemaal 100% ben en hier en daar een slordige fout maak denkt iemand dat ze beter zijn. Niet dat ik dat denk, maar het gaat om het idee. Sure. Scheer alles maar naar 1 kant!

Wat ADSL 2 betreft: Ken jij een aanbieder die ADSL 2 aanbiedt in nederland? Ik niet. Er wordt nog ‘onderzoek’ naar gedaan… Er zal beslist een dag zijn dat iedereen in nieuwe (ADSL 2) hardware gaat investeren, maar dat zal voorlopig nog niet komen lijkt mij, na de miljoenen die zijn geinvesteerd in het huidige netwerk. Tenslotte heb ik het over ADSL… ADSL 2 zal mij een zorg wezen.

KPN “Theoretisch” net zo snel? Ook weer onzin. KPN [b:337ce30c8f]is[/b:337ce30c8f] net zo snel. ADSL is altijd al zo snel geweest; die mogelijkheden zijn er in iedergeval! De ongevraagde vraag is: Wie bied het op zo een snelheid aan…? Maar dat is verder onbelangrijk.

Backbone? Alle glasvezel kabels zijn van kpn… ze moeten wettelijk andere providers de nodige faciliteiten aan bieden? Ze vangen er als nog geld voor… Wat dat stukje koper betreft? Daar vangen ze wel geld voor! Mensen die ADSL willen hebben een telefoon lijn nodig. Mensen die een telefoon lijn willen moeten betalen…
De ADSL-centrales zijn van KPN. Providers moeten moeten betalen om hun hardware onder te brengen, als dat niet geleased is van de kpn.

Hoe andere providers onder de prijs van de KPN komen te zitten? Simpel… Ze kopen heel veel bandbreedte op… Hoe meer je koopt, hoe goedkoper het per eenheid is. KPN heeft zelf hun prijzen vast gesteld voor de door hun aangeboden ADSL verbinding.

Waar het omgaat is dat alles op het KPN newerk draait. Klaar.

Maarja, fuck it ook maar! Ik ga niet eens in discussie met een stel debielen die geen andere geldige argumenten kunnen bedenken en daarom dan maar beginnen over hoe mijn posts reflecteren op hoe ik mij nu voel. Dit is echt gewoon kinderachtig, sorry hoor. En jawel, onderzoek naar dingen is altijd welkom… dan post je teminste geen onzin. Je zit trouwens met je anti-sean flame wel erg offtopic vind ik. We hebben het tenslotte over ADSL en niet over mij! Ik ben ook maar enkel mens, en werk zo hard ik kan. Dat jij zo perfect bent…

Ik beeindig hierbij dit gesprek.

Sean

Goed, na dit geflame weer iets anders:

ik heb BBNed gemaild om te vragen hoe dit zit, en hun antwoord is dat ze Demon abonnees geen antwoord mogen geven van Demon.

Dit riekt naar iets dat nader onderzocht moet worden…

Hoe dan ook, de concurrentie tussen de diverse netwerkaanbieders (KPN, BBNed, BabyXL, Versatel etc) heeft er inmiddels wel voor gezorgd dat de abonnementen bij alle providers steeds meer waar voor hun geld bieden. Zelfs het goedkoopste "lite" abo van 36 euri bij xs4all is vanaf 15-01 1024/312. En dan krijg je wél een factuur, met BTW, plus nog een hoop extra's

De snelheidstoename bij Demon laat trouwens nog even op zich wachten, als je via BBNed zit worden de nieuwe snelheden pas in maart van toepassing.

Ik zal eens kijken wanneer mijn contract bij Demon afloopt, maar zal ze nog wel een fijne brief schrijven. Ik wil nog wel een factuur over het bedrag wat ik ze betaald heb. Was nog niet weinig ook, want er zaten ook nog 115 euri “aansluitkosten” bij.

En Colpolyp wat heb je precies aan BBNED gevraagd ?

Ik had gevraagd of ze bij hun snelheidsupgrades ook onderscheid maken tussen partculiere en zakelijke aansluitingen.

'k heb nu teruggemaild dat ik niet tevreden ben met het antwoord en dat ik meer info wil.

Sorry jongens, toch even tussendoor: [quote:e7b838386d="Sean"]Ach man, lul niet zo scheef... Als je het over ADSL hebt, dan is KPN de enige markt leider... BBNed doet niets anders dan het KPN netwerk bewerkstelligen en dus zullen zij nooit sneller zijn dan KPN. Wat ISP's (Internet Service Providers --> e.g. XS4All etc) betreft; Zij leveren alleen MAIL- en DNS- en een stel andere diensten diensten.

Sean[/quote:e7b838386d]
Sean,

Ten eerste betreurt het me ten sterkste dat je met zoveel stelligheid dermate verkeerde informatie probeert te verkondigen. Nog nooit las ik een stuk tekst over de werking van ADSL diensten die zo weinig overeenkwam met de werkelijkheid. Verder probeer je wat geloofwaardiger over te komen door iets los te laten over familieleden die bij BBNed of Demon werken. Ik werk zelf bij een prominente ISP in Nederland en kan je vertellen dat je je beter in de zaak moet verdiepen. Ja, elke NRP (wijkcentrale) en lijn tot iemand z’n deur behoort tot KPN. Ja, telefoonlijnen ook. Het merendeel van de infrastructuur wordt echter daarna door de concurrent-provider gecontracteerd en is vanaf dat moment vrij kwa prijzen en snelheden. KPN ontvangt daar wellicht vergoeding voor, maar dat betekent niet dat elke ISP aan banden ligt om KPN hun specificaties op te volgen. Die concurrentie is er dus wel.

Ten tweede wil ik een beroep doen op je sociale verstand. Als je met iemand in discussie wilt gaan, doe dat dan a.u.b. op een manier die te verantwoorden is t.o.v. de persoon en het bericht waarop je reageert. Nu doe je dat compleet buitensporig.

Lees anders nog even onze etiquette en tips.

Dank.

JW.

[quote:2c6980b1f3="seantech"] Maarja, fuck it ook maar! Ik ga niet eens in discussie met een stel debielen die geen andere geldige argumenten kunnen bedenken en daarom dan maar beginnen over hoe mijn posts reflecteren op hoe ik mij nu voel. Sean[/quote:2c6980b1f3]

Beter laat dan nooit: Hartelijk welkom op het forum, seantech!!!

om weer een beetje on-topic te geraken het volgende: Wat ik bedoelde is dat er aanbiedingen zullen blijven zijn van elkaar beconcurrerende aanbieders. Dat enkele aanbieders bij het leveren van hun diensten gebruik moeten maken van een deel van het netwerk van een andere aanbieder betekent niet dat er geen concurrentie bestaat. .

Verder prettige kerstdagen enzo…