Waar blijven de Mac's in mijn netwerk?

Dag,

Ik heb gisteren Leopard geïnstalleerd en geen problemen gehad. Ik heb op dit moment drie andere Mac’s op het netwerk die delen aan hebben staan (zij hebben op dit moment nog Tiger). Mijn probleem is echter dat ik deze Mac’s niet zie wanneer ik op het netwerk zoek. Ik zag ze wel met Tiger, maar met Leopard dus niet meer.

Wat doe ik fout?

Alvast bedankt,
Rico

Geen idee,

Toen ik mijn MacBook had gedaan zag ik mijn iMac (toen nog tiger) gewoon in de lijst staan.

Doe eens Ga → Verbind met server
En tik dan afp://ipadres in

Het zou toch gewoon zonder het invullen van een IP-adres moeten kunnen?

Daar stond toch iets over in dat readme bestand die je hebt overgeslagen bij het installeren. ;-)

Haha, die heb ik inderdaad niet gelezen (wel even door de handleiding heen gebladerd tijdens de installatie). Maar dat readme-bestand is identiek aan de handleiding die met Leopard is meegeleverd én die heb ik er al even bijgepakt voordat ik deze vraag op dit forum ging stellen. De handleiding zegt alleen dat het kan, niet hoe ik het voor elkaar kan krijgen. Er stond wel iets in over delen aanzetten op de andere computers, maar dat stond al aan.

Weet iemand anders misschien het antwoord?

ligt het mischien aan je firewall???

[quote:03c6bf9d5e="snowman"]ligt het mischien aan je firewall???[/quote:03c6bf9d5e] Staat uit.

Inmiddels is het probleem verholpen. Ik moest de bestandsdeling bij de andere Mac’s opnieuw aanzetten terwijl mijn Mac aan stond. Nu zijn ze wel in het Finder-venster verschenen.

Toch bedankt voor de hulp.