omdat ik mijn muziek wil goed wil ordenen, wil ik alle files in de itunes mucis map hebben…logisch dacht ik zo…
Ik dacht dat itunes dit zelf deed… ik dacht wanneer ik een map van bijvoorbeeld viva la vida vanaf mijn bureaublad, naar mijn bibliotheek sleep in itunes, zet itunes deze ZELF in de map itunes music, netjes geordend per artiest onder elkaar… (ik dacht dat deze optie dat voor mij zou doen )
[img:043aeada69]http://i36.tinypic.com/2zhea9d.jpg[/img:043aeada69]
Dit werkt bij mij dus NIET zo. Wanneer ik vervolgens de map van mij bureaublad weggooi is de muziek niet meer af te spelen…
om dit op te lossen dacht ik, dan zet ik de mappen met muziek muziek ZELF in de map itunes music, en sleep ik ze daarna in itunes zelf…
als ik dit doe verdwijnen de mp3 bestanden (uit de map die dan in de map itunes staat) en staan ze NIET in itunes…
als ik dan vervolgens spotlight gebruik om de nummers op te zoeken zijn ze ook NIET te vinden… RAAR!
Begrijp ik nu niet hoe itunes werkt? of zit er iets fout?
Kan je itunes zo instellen dat wanneer muziek in de bieb sleept, deze automatisch gekopieerd worden naar de map itunes?
Met archief ---> Voeg toe aan bib. Zou het moeten werken. Ik verwijder trouwens nooit de directory waar mijn oorspronkelijke muziek staat. Zo krijg je op je systeem wel dubbele albums. Maar dat is denk ik de veiligste optie.
[quote:b99f4e6a17="Pieterr"]Het vinkje wat je aan hebt staan, zou het moeten doen.
Heb je het andere vinkje ook aan staan?
[/quote:b99f4e6a17]
Ja staan beide aan…
Als ik Archief + voeg toe aan bibliotheek doe… Worden de nummers NIET aan itunes toegevoeg… De map blijft staan waar die staan, en er komt GEEN kopie in itunes music…en de muziek is ook NIET te vinden in itunes
Muziek op je mac die niet in de map iTunes staat gaat volgens mij zowiezo niet verloren en binnen de map iTunes zou je de mappen met muziek ook naar een andere locatie kunnen slepen. Daarna moet het volgens mij toch veilig zijn om alles te verwijderen. !00% zekerheid durf ik je niet te geven maar volgens mij kan het zo niet fout gaan.
Ik dacht dat itunes dit zelf deed… ik dacht wanneer ik een map van bijvoorbeeld viva la vida vanaf mijn bureaublad, naar mijn bibliotheek sleep in itunes, zet itunes deze ZELF in de map itunes music, netjes geordend per artiest onder elkaar… (ik dacht dat deze optie dat voor mij zou doen )
[img:485c6d0df4]http://i36.tinypic.com/2zhea9d.jpg[/img:485c6d0df4]
[/quote:485c6d0df4]
Doet iTunes ook maar dan moet je in iTunes in menu bestand kiezen voor betand of map toevoegen aan bibliotheek en niet buiten iTunes om de bestanden naar je bibliotheek slepen.
[quote:60cbb58245="unSOUND"]Dat had hij dus ook aanvankelijk geprobeerd, maar dat werkt niet... Pas daarna probeerde hij het handmatig.[/quote:60cbb58245]
Nee… dat werkt dus ook niet… Maar het gekke is, dat als ik de mp3 mappen eerst zelf in itunes music zet, en ze vervolgens in de bibliotheek sleep, je de mp3 bestanden gewoon uit de mappen ziet verdwijnen, en ze nergens meer terug zijn te vinden…
Heb je misschien de lokatie waar iTunes z'n library neerzet gewijzigd?
Wat staat er bij deze setting?
Preferences --> Advanced --> iTunes Music folder location
En je zou eens in iTunes kunnen kijken waar hij denkt dat een MP3 zich bevindt door met je rechtermuistoets erop te klikken en 'Toon in Finder' te kiezen...
[quote:f5dbbaceac="Pieterr"]Heb je misschien de lokatie waar iTunes z'n library neerzet gewijzigd?
Wat staat er bij deze setting?
Preferences --> Advanced --> iTunes Music folder location[/quote:f5dbbaceac]
Nee… De locatie is gewoon Gebruikers–> Naam (users–> Name)
[quote:d336f02d8b="met_een_biertje"]En je zou eens in iTunes kunnen kijken waar hij denkt dat een MP3 zich bevindt door met je rechtermuistoets erop te klikken en 'Toon in Finder' te kiezen...[/quote:d336f02d8b]
dat gewoon goed, hij geeft gewoon de map aan waar ook echt de muziek in staat…
Ik heb ff een video gemaakt… dan is het misschien duidelijker!