Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een installatie cd van Apple. Paar weken terug vond ik deze nog op de site van Apple, maar die is nu spoorloos verdwenen?! Iemand een link etc.?
Alvast heel erg bedankt.
Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een installatie cd van Apple. Paar weken terug vond ik deze nog op de site van Apple, maar die is nu spoorloos verdwenen?! Iemand een link etc.?
Alvast heel erg bedankt.
Welke dan? Je kan ze het beste bellen in Amsterdam of eventueel een lokale/regionale APR.
Sinds Lion is er geen installatie-[b]dvd[/b] van OS X meer te koop. Alleen te downloaden uit de App Store.
paar weken terug vond ik in de 'Store' van Apple.nl nog wel een installatie cd, maar het zijn dat ik mij vergist heb. Mocht ik nu OS X Mountain Lion uit de AppStore downloaden, is het dan mogelijk dat ik een schone installatie doe? Want ik wil graag een schone installatie op mijn MacBook...
Als ik nu kijk op de Store van apple.com/nl dan zie ik dit:
[img]/uploads/community/4e86440a87d09be2bebfa9dfd64a2b845daabe90_0.png[/img]
Hoe je een schone installatie doet met Mountain Lion kan je in diverse topics terugvinden op dit forum, zoals
http://www.onemorething.nl/community/topic/osx-moutain-lion
Als je vragen over een schone installatie hebt, dan graag in dat topic of en ander topic wat open is en over schone installatie (of clean installation) gaat.
:wink:
De APR's hebben alle schijfjes met software van Apple moeten terugsturen. Die hebben geen schijfjes met een OS voor je, helaas. OP het Leidseplein verkopen ze ze ook niet meer. Wel heb ik gehoord dat als je telefonisch contact opneemt met de online Apple Store met wellicht meer voor je kan doen. Maar ik acht de kans eigenlijk op 0 dat je volgens de officiele Apple kanalen nog een fysieke install schijf kan bemachtigen.
Overigens is het sinds Lion eigenlijk al niet meer nodig om een schone installatie te doen. Dit zit echt tussen je oren. Ik installeer aardig wat OS-sen in een week en zelden voer ik een schone installatie uit. Nooit problemen mee gehad. Sinds Lion is de installer alleen nog maar veel slimmer geworden. Ik doe het in ieder geval niet meer terwijl ik dit tot voor kort standaard deed. Besteed die tijd maar nuttiger zou ik zeggen.
Bedankt voor de reacties! Ik ga eerst 'upgraden'. Mocht dit niet bevallen, (traag etc.) dan ga ik toch voor de clean install via de link die Hansi2124 postte.
Jullie horen het van mij (: