Waar goedkoop geheugen voor 20" Imac (intel versie)?

Weet iemand waar ik goedkoop (maar kwalitatief goed) geheugen kan kopen voor mijn iMac (intel versie) ? Het hoeft niet perse apple geheugen te zijn.. mag ook van een ander merk... ik wil er 1 gb bijsteken.. (heb nu de 512 mb on board)

Alex

[quote:af3755cab1="Icepick"]Weet iemand waar ik goedkoop (maar kwalitatief goed) geheugen kan kopen voor mijn iMac (intel versie) ? Het hoeft niet perse apple geheugen te zijn.. mag ook van een ander merk... ik wil er 1 gb bijsteken.. (heb nu de 512 mb on board)[/quote:af3755cab1] "Apple geheugen" bestaat niet. [url=http://www.macstuff.nl/index.php?cPath=21_1381&osCsid=c4aa58a2c3ac03296a6570f335082f1d]MacStuff[/url] is een betrouwbaar adres, maar er zijn er meer.

Goedkoop en kwalitatief gaan niet altijd samen hé :wink:

Bij ramdirect is het goed kopen en niet duur, maar opsturen varieert van 4 dagen tot 4 weken i.v.m. grilligheid vand douane-beambten.... :evil:

no offence, maar je hebt een dikke vette mac gekocht, en daar wil je goedkoop geheugen in? kun je beter goed geheugen kopen lijkt mij.

Tja, eerst een Ferrari kopen, en dan kwik-fit banden eronder leggen...

Daar ga je spijt van krijgen…

Wat wil je dan nog beter dan levenslange garantie? :o

Je kan geheugen kopen bij de pc boer: merken als Dane alec, Kingston en Corsair werken goed (er zijn vast nog meer merken). Wil je zeker weten dat het geheugen getest is voor jouw type mac? Dan zou ik een kijkje nemen bij mailamac.nl Als je het helemaal zeker wilt weten, koop dan geheugen die apple levert (of een apple reseller).

Alhoewel: mijn apple reseller vertelde dat geheugen voor de mini ‘merkloos’ geheugen is. Toen was voor mij de stap niet zo groot om naar de pc boer te gaan. Dit geheugen werkt prima (en ik mocht het ook terug brengen) en heeft ‘levenslange’ garantie.

heb zelf altijd kingston geheugen, nie duur en no problemo met de mac.

Is er eigenlijk een tooltje dat uitleest welk merk geheugen je hebt ?

[quote:a9dd964589="Rini"]heb zelf altijd kingston geheugen, nie duur en no problemo met de mac.

Is er eigenlijk een tooltje dat uitleest welk merk geheugen je hebt ?[/quote:a9dd964589]

Bij mijn weten niet.

Dit is zo wie zo lastig, gezien de meeste ‘geheugenleveranciers’ niet zelf de geheugenchips maken (brand on third). Daarom ook het advies om bij dual-channel opstellingen een dual-channel kit te kopen zodat je dezelfde chiptypes krijgt en dit niet voor conflicten kan zorgen.

Een kingston value pc3200 module kan bijvoorbeeld de ene keer Samsung-chips gebruiken en de andere keer Infinion of Micron. Vandaar dat het ook niet echt te testen is. (ze krijgen de chips blank, en stempelen hun eigen merk er dan op)

Zoek welke specificaties je nodig hebt, en ga dan naar www.pcbuy.nl Die spit alle compuwinkels van nederland door.

Ik vind [url]http://www.alternate.nl[/url] een goede site, voor allerlei pc stuff. Kijk bij geheugen. Let wel op de goede snelheid, 667Mhz geheugen(PC2-5300).

Succes!!

Ik niet. Ik heb 3 van hun sets Ram modules terug kunnen sturen omdat mijn Mac direct over zijn nek ging. Kernel Panics en een totaal onleesbare schijf met 100 GB aan foto's pleite. En hoe reageerde alternate: "Ja, dan moet je ook geen Mac kopen, maar een echte computer." Ik kom daar nooit meer.

Leuk hoor, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Be my guest, maar ik lach je keihard uit als het fout gaat. Kijk dan naar Ram bij bijvoorbeeld Mail-a-Mac, die alleen spullen verkoopt die gegarandeerd werken.

[quote:31c2f4dba9="unSOUND"] "Ja, dan moet je ook geen Mac kopen, maar een echte computer." Ik kom daar nooit meer. [/quote:31c2f4dba9]

:smiley: Heb je die vent toen over de balie getrokken???

Nee, hij had zowel mijn modules als mijn geld op dat moment... :roll:

Was het wel van plan trouwens…

haha ja, dan moet je dat soort dingen inderdaad niet doen! Leuke avatar trouwens, die vuist! :bigsmile:

Past goed bij mijn onderschrift.... :innocent:

had je bij die vent moeten gebruiken! :satisfied:

gewoon eventjes kijken wat voor geheugen er in moet, en dan naar [url]http://tweakers.net/pricewatch[/url]

en maar uitzoeken of je voor merk… of nietmerk geheugen gaat.

Overigens heb ik in m’n g5je ook een van de goedkoopst mogelijke soorten
geheugen zitten, (wel het goedkoopst van een bekend merk(om evt een aanspreekpunt te hebben)
en nooit een probleem gehad!