Waar huist dat virus ?

Ik beheer een website (bv www.xxx.com). Op deze website staan diverse (virtuele) info-email-links waarvan ik als webmaster normaliter alle post ontvang (bv advertentie@xxx.com) . Nu krijg ik van een adverteerder op deze site de melding dat er een visus attachment is ontvangen afkomstig van een op die site vermeld (virtueel) info-email-adres (bv advertentie@xxx.com).

Kan het zijn dat dit virus zich heeft genesteld op de directorie van die website (www.xxx.com) en vandaar de emailadressen bestookt die op mijn site staan ? Zelf ontvang ik ook emails die suggereren afkomstig te zijn van mijn site met bv .pif of .zip attachments. De tekst is dan voorzien van de welbekenden populaire engelstalige begroetingskreten.

Zij zijn allemaal nep emails. Ik krijg ze ook...en ik heb geen pc! hahaha

Ja ik krijg ze ook, en ik vroeg me af of ik er iets aan kan doen? ik ga er altijd van uit dat dit virus geen invloed heeft op mijn apple.....virex geeft ook geen waarschuwingen...Of waan ik mij te veilig?

Krijg ook veel (bijl.21.6) onbekenden e-mails maar Virex heeft voor mijn Mac nog geen virus gezien.

ik krijg er sinds die virussen in omloop zijn 1 a 2 per dag.

Ik ben een week op vakantie geweest en ik had er wel 50

Bij geeft Virex ook geen krimp.

Normaal?? Negeren en gewoon maar weggooien??

HUH? Sluikreklame??? :P

[quote:471ead92a8="Urbin"]HUH? Sluikreklame??? :P[/quote:471ead92a8] Dacht ik ook 8)

Er zijn meerdere Windows-virussen in omloop die gebruik maken van alle adressen in het adresboek van de besmette PC en eventueel de complete harde schijf afzoeken naar apenstaartjes. Ze gebruiken die emailadressen niet alleen om zichzelf naar door te sturen, maar gebruiken ze ook als afzender. Op het moment dat een besmette PC jouw emailadres in z'n adresboek heeft staan, of gewoon op z'n harde schijf (er zijn genoeg mensen die emails doorsturen en alle emailadressen laten staan, ideaal voor virussen, want die krijgen er zo weer wat adressen bij...), dan kan jouw emailadres dus gebruikt worden als afzender en/of als ontvanger. Op deze manier is het lastiger de besmette PC te vinden en hoef je dus niet aan de afzender te melden dat hij of zij een virus heeft, want dit is zeeer waarschijnlijk niet het geval. Het virus hoeft dus niet van jou af te komen, tenzij je een Windows-PC hebt, dan bestaat er een kans. Zelfs als je antivirus steeds up-to-date is, kan een virus je Windows-PC besmetten, een Mac overigens ook op het moment dat het om een Mac OS X-virus gaat, een Macro-virus, Virus voor Classic of Windows-virus voor Virtual PC. Want een virus is er altijd eerder dan het antivirus.... Soms scheelt het uren, maar soms.... scheelt het een maand... :?

Want nu komen we bij Virex… Virex checkt iedere keer dat het gestart wordt op updates, dan denk je: ah geen updates…, maar het gaat hier om een update die eens per maand komt… McAfee heeft soms wel dagelijks updates, maar die worden niet klaargezet voor Virex, oftewel voor de Mac… :roll:
Dus jullie (hierboven…) wanen je veilig en op zich ben je dat ook wel met je Mac, maar jullie denken dat Virex de virussen herkent, maar dat doet het pas wanneer je handmatig update (niet via eUpdate). Je kunt naar de site van McAfee en de update voor Unix ophalen en via de Terminal installeren, zo zorg je er voor dat je wel up-to-date bent… In Help van Virex staat hoe het eventueel per week kan, maar het kan ook per dag. Je kunt je op de hoogte houden door middel van een email van McAfee, dan weet je wanneer er iets te halen valt.

Klein detail is dat Netsky een fout in z’n code bevat, waardoor hij zichzelf soms niet in de bijlage zet… :stuck_out_tongue: Soms krijg je dus een bijlage van 0 kb of staat het er verkeerd in en werkt het dus niet… :smiley: