waar in systeem optie "openen"met mediaspelers

Iedere file van mediaspelers zoal quictime, vlc e.d. is ook te openen via de optie (in de Finder/Archief) met "openen met". Daarin staan sommige mediaspelers meerdere keren vermeld. De overtolligen wil ik er uit gooien. Waar kan ik dat doen? Alvast bedankt!

1. open een <b>Terminal</b> venster 2. typ (alles op 1 regel):

cd /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/Versions/Current/Support

1. typ:

./lsregister -kill -r -domain system -domain local -domain user

[quote:c8a41fc4fb="dhvu"]1. open een Terminal venster 2. typ (alles op 1 regel):

cd /System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Versions/A/Frameworks/LaunchServices.framework/Versions/Current/Support

1. typ:

./lsregister -kill -r -domain system -domain local -domain user[/quote:c8a41fc4fb]

Als ik dit allemaal lees dreig ik een hartverzakking te krijgen! Aan dat gedoe met lettertjes en leestekentjes in de Terminal zal ik nooit durven te beginnen. Dan leef ik maar verder met de lichte handicap dat bij “open met” sommige programma’s meerdere malen vermeld staan. Ik bedank je in ieder geval vriendelijk voor je moeite!

[quote:d2259e9625="sedikit"]Iedere file van mediaspelers zoal quictime, vlc e.d. is ook te openen via de optie (in de Finder/Archief) met "openen met". Daarin staan sommige mediaspelers meerdere keren vermeld. De overtolligen wil ik er uit gooien. Waar kan ik dat doen? Alvast bedankt![/quote:d2259e9625]

dit komt zeer waarschijnlijk omdat je verschillende versie svan de betreffende programma’s op je mac hebt staan (of twee keer dezelfde versie; het versie nummer staat erachter als de programma’s dubbel aanwezig zijn) maar goed…lokaliseer de dubbele programma’s en verwijder het programma en de bijbehorende map. als je bijvoorbeeld VLC 0.81 en 0.82 hebt kun je 0.81 weggooien. bij mij zijn ze daarna verdwenen.

edit: vaak zitten deze dus in je programma-map :slight_smile: ik heb het even gechecked en dumpen in de prullenmand helpt al. legen hoeft niet eens.