We transfer mailt mij dat een bestand is gedownload. Dat klopt want na de mail daarover heeft die persoon dat meteen gedaan. De film was ook meteen (!) afspeelbaar maar zo snel kan dus nooit vanaf de iPad zijn geweest. Maar waar o waar staat dat filmpje nu???
bvd!
Waarschijnlijk in de cache van Safari van die iPad. Daar kan je niet veel mee ben ik bang. Ik kan het niet testen want bij mij staat een ZIP-file. Die wordt niet standaard geopend en dus zie ik “Open met…” en kan kiezen. Kan je voor of tijdens het afspelen van het filmpje geen keuze maken?
nee, na openen in de mail (“download”) kan je meteen afspelen een verder niets…
Kan niet… WeTransfer kan niet controleren of een bestand ook daadwerkelijk gedownload is. WeTransfer controleert alleen maar of iemand de pagina bezoekt en op de Download button drukt. Zodra je dat doet = YES en gaat het mailtje de deur uit omdat in een normale desktop omgeving dit 99,8% van de gevallen ook betekent dat het bestandje daadwerkelijk gedownload is.
Op de iPad is dat anders. Je kunt simpelweg niet ergens op drukken in de browser en dan begint het meteen te downloaden. Er moet altijd een vervolg-stap plaatsvinden. Zo’n extra pagina komt dan naar voren waarop staat wat je met he tabstand wilt doen. Opslaan in Dropbox, iBooks of elke andere app die op je iPad staat en comptabele is met het bestand.
Probleem hiermee is alleen, wanneer jij een bestandje van meer dan 25MB wilt gaan downloaden via de iPad dat de iPad een tikkeltje traag is in het laden van die extra pagina. Nog veel trager wanneer het een oudere iPad betreft.
Kortom, jij drukt op je iPad op de download button, dan begint iets te laden maar na 30 seconde zie je nog steeds niets en druk je alles maar weg. Jij hebt dan helemaal niet die tussenpagina gezien omdat deze nog aan het laden was, vanwege dat zware bestandje.
Dat gaat er fout. Ik kom dit zo vaak tegen wanneer ik bestanden (projecten) van GitHub of ergens anders via mijn iPad in de Dropbox wil plaatsen. Het duurt dan echt een eeuwigheid voordat die extra pagina naar voren komt.
Na het afspelen krijg ik op mijn iPhone onderaan de deelknop te zien. Daarmee kan ik de film ergens een plaatsen geven, b.v. Dropbox of versturen via Whatsapp.
dank. ik ga alles proberen. de verklaring van Shmoo lijkt me heel redelijk bij een iPad en dat van Tarum probeer ik nogmaals.