Waar is mijn idvd cd?

Ik heb een imac met daarop Jaguar. Maar nu wil ik idvd gebruiken en die zit er niet meer op. Bij mijn cd's zit ook geen idvd cd. Staat dit programma op de org. installatie cd's??

Staat, als het goed is, op de originele restore CD's. Gebruik Pacifist om hem te installeren. Zie andere posts.

Ik heb alle 5 de cd's geprobeerd maar heb geen flauw idee waar ik idvd kan vinden! Iemand anders wel?

Ik weet allemaal nog niet zoveel van de Mac af, maar ik heb gisteren Mac OS X opnieuw geinstalleerd om te kijken hoe de installatie eruit zag (mooi overigens). Ik heb een Power Mac G4 waar 7 cd's bij zaten: 2 voor Mac OS X 10.2, 4 Restore CD's en een hardware check CD die ik nog niet heb geprobeerd.

Ik heb met de 2 Mac OS X 10.2 CD's alles opnieuw geinstalleerd waarna ik bepaalde programma's en de Mac OS 9 extensies (zeg ik dat zo goed?) niet meer had. Toen ik de Restore CD erin deed zat daar een readme bestandje bij waarin verschillende applicaties genoemd werden die automatisch toegevoegd zouden worden na een restore. Ook iDVD. Na installatie van de Restore CD's had ik m'n hele systeem weer terug, inclusief iDVD dus.

Ik zou zeggen; kijk even in dat readme bestandje op je Restore CD's! ;]

Dat kan ik wel doen maar dan krijg ik ook weer OS9 op mijn computer en dat wil ik niet meer!

Ik had hetzelfde probleem.Zelfs stonehouse in Woerden gebeld ,ook zij konden niets doen.Er zijn blijkbaar geen losse cd-tjse van Idvd.Maar.....Je kunt idvd vrij makkelijk via Limewire downloaden.Tenminste het is mij in iedergeval gelukt.Succes :D

Ja klopt! Kan ook via Acquisition! iDVD 2 .sit!

Bedankt!

Dat heb ik dus gedaan alleen mis ik nu de themes. De folder zit er wel bij maar ik krijg ze niet in idvd. En als ik een film gemaakt heb in imovie, dan exporteer ik hem voor idvd. Dit wordt dus een .mov file. Alleen idvd herkent deze format niet.

Je kunt ECHT vanaf de restore CD's iDVD installeren. Behalve met Pacifist kan het ook op deze manier:

If you need an item that is only available from the Restore CD set, you may install it without erasing the hard disk by following these steps:

1. Ensure there is approximately 2 GB of free hard disk space on your computer.

2. Make a new folder.

3. Insert the Software Restore discs one by one and copy the disk image (.dmg) files in the Configurations folder from each disc to the folder you created on the hard disk. There may be up to five images depending on the restore set.

4. Open the Disk Copy application program.

5. Drag the first .dmg file from the folder you created to the Disk Copy window. The disk image appears as a hard disk on the desktop. This disk image volume contains all the software that your computer did when it was first purchased.

6. Open the disk image volume and locate the software you want to reinstall.

7. Copy the software from the disk image volume to the hard disk.

8. If you are using Mac OS X, use the Repair Privileges Utility. DIT IS ERG BELANGRIJK! ECHT SCHIJFBEHEER/REPAREER… BEVOEGDHEDEN DRAAIEN! ZIE ANDERE POSTS.

Laat even weten of het gelukt is. Toch een betere optie dan het illegaal binnenhalen van software die je al hebt! (met bovendien een onvolledige installatie!)

succes,
SLC

Hey Steve,

Kun je op deze manier ook Mail opnieuw installeren, ik heb namelijk het probleem dat ik in Mail mijn voorkeuren niet meer kan openen. Heb al van alles geprobeerd, maar het werkt helaas niet meer zo simpel als in Os9, hier was het gewoon ff je voorkeuren weggooien en meestal was het probleem dan opgelost. ???

[quote:post_uid0="Stefan"]Hey Steve,

Kun je op deze manier ook Mail opnieuw installeren, ik heb namelijk het probleem dat ik in Mail mijn voorkeuren niet meer kan openen. Heb al van alles geprobeerd, maar het werkt helaas niet meer zo simpel als in Os9, hier was het gewoon ff je voorkeuren weggooien en meestal was het probleem dan opgelost. ???[/quote:post_uid0]
Als je mail uit Jaguar draait, moet je ook weer vanaf de Jaguar installatie CD het mailprogramma installeren. Dus geen oudere versie. Kijk even naar deze post:

Gooi de voorkeuren van mail weg: Thuis/Bibliotheek/Preferences/com.apple.mail.plist
Repareer de permissions: Start het schijfhulpprogramma. In map Hulpprogramma's. Selecteer de schijf en klik de tab schijf EHBO. Klik Herstel volumebevoegdheden.
Mocht dit niet helpen, kun je altijd het Mail programma opnieuw installeren. Backup voor alle zekerheid al je in/uitkomende mail.
Haal Pacifist op bij versiontracker. Is shareware, maar je kunt het gewoon gebruiken.
Plaats installatieschijf 1 van de Jaguar. Start Pacifist. Wacht tot het aftellen is gebeurd en klik not yet. Mail.app kun je vinden in:
MacosX install/System/Installation/Packages/Dutch.pkg/open/Applications/Mail.app. Klik slotje rechts boven en geef wachtwoord. Klik Install links boven.

Vaak is het weggooien van prefs en het repareren van de permissions genoeg. Ik zou het installeren in jouw geval via Pacifist doen. Is echt een fluitje van een cent.

Bedankt voor de tip Steve, het weggooien van prefs en het repareren van de permissions heb ik al geprobeerd, helaas zonder resultaat, ik ga vanavond pacifist proberen. :D